• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی؛

نوروز ۱۴۰۱ متمایز خواهد بود

  • کد خبر : 6418
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
نوروز ۱۴۰۱ متمایز خواهد بود

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: با نوروزی روبه‌رو خواهیم بود که شاید کمتر چنین سابقه‌ای در بحث تقاضای سفر داشته باشد.

پنجاهمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط ظهر امروز چهارشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: تقریباً دو ماه پیش کمیته‌ها فعال شدند و امروز اولین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۱ است.

وی افزود: مصوبه هیأت وزیران در خصوص تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر چند نکته دارد؛ نگاه این مصوبه عمدتاً توسعه گردشگری داخلی در تمام سال است و باید از ظرفیت‌های ستاد در طول سال برای رونق گردشگری داخلی استفاده شود.

شالبافیان تصریح کرد: مصوبه وزیران یک ابزار بسیار مناسبی است تا دستگاه‌های عضو ملزومات خود را تمهید کنند. یکی از برنامه‌های ما که در برنامه هفتم توسعه دنبال خواهیم کرد، توجهی است که دولت باید به حمل و نقل ریلی داشته باشد و توسعه آن حتماً باید در سطح وسیع‌تری مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری کشور گفت: در نوروز ۱۴۰۱ با یک نوروزی روبه‌رو خواهیم بود که شاید کمتر چنین سابقه‌ای در بحث تقاضای سفر داشته باشد. فعال‌سازی ستادهای استانی را از اواخر آبان پیگیری کردیم و با توجهی که استانداران داشتند، هر استانی بیش از یک بار جلسه خدمات سفر را برگزار کرده است.

وی افزود: در حاشیه نمایشگاه گردشگری نشستی را با حضور وزیر کشور و استانداران برگزار کردیم و تمهیدات لازم برای استقبال سفرها برنامه‌ریزی شد. در خصوص تنظیم بازار هم کمیته‌های ستاد مرکزی فعال شده و وظایف کمیته‌ها پیگیری می‌شود.

شالبافیان تصریح کرد: نوروز سال آینده باید متمایز باشد تا با توجه به شعار شورای فرهنگ عمومی که سال آینده را قرن جدید و قرن امید نام‌گذاری کرده، بتواند ابزاری برای خدمت‌رسانی بیشتر و دریافت امید برای مردم باشد.

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی بهتر سفرهای نوروزی یک سامانه آماری داریم که در وزارتخانه یکپارچه کردیم و یک پنل را برای هر دستگاه اعلام کردیم که در مواقع بحرانی آمارها را رصد کنند تا امکان تصمیم‌گیری باشد. سامانه بعدی که برای نوروز در نظر گرفتیم سامانه ۰۹۶۲۹ است. در این سامانه تمهیدات جدیدی را اندیشیدیم و بخش ثبت شکایات در آن ایجاد شده است. در هر دوی این سامانه‌ها امکانی ایجاد شده که مسافران غیر از متن بتوانند دغدغه‌های خود را در قالب تصویر نیز به اشتراک بگذارند.

شالبافیان تصریح کرد: از دستگاه‌های عضو درخواست دارم در طول تعطیلات نوروز نمایندگانی در سطح مدیرکل در ستاد مرکزی خدمات سفر حضور داشته باشند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی هر یک از دستگاه‌های عضو با روابط عمومی ستاد است و همه آنها باید در طول نوروز به صورت شبانه‌روزی تلاش کنند و این کار را انجام دهند که باعث امیدآفرینی شود.

در ادامه علیرضا طالبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی در توضیح سامانه جانا بیان کرد: تمامی تأسیسات گردشگری عضو این سامانه هوشمند هستند. تعداد اقامتگاه‌ها، ضریب اشغال‌ها، تعداد بازدید ناظران، تعداد اخطارها، تذکرات و تعطیلی‌های تأسیسات گردشگری از جمله مواردی هستند که در این سامانه لحاظ شده است.

وی، این سامانه را در راستای مدیریت گردشگری مفید دانست و گفت: این سامانه در سال ۹۶ به طور آزمایشی در استان اصفهان آغاز به کار کرد و در سال ۹۹ وارد فاز نهایی شد. تمامی شاخص‌ها برای ارائه خدمات بهتر در این سامانه در نظر گرفته شده است.

منبع: روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.