• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

نوروز ۱۴۰۱ و برنامه های ویژه وزارت گردشگری

  • کد خبر : 4659
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
نوروز ۱۴۰۱ و برنامه های ویژه وزارت گردشگری

گردشگرآنلاین – قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی از برنامه های ویژه وزارت گردشگر برای ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، خبرهای خاص از نوروز ۱۴۰۱ –  مراسم تودیع و معارفه مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با حضور دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه امروز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ در این مجموعه فرهنگی‌تاریخی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها، امیر رضا شریف‌نیا مدیر پیشین مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و جمعی از مسئولان موزه‌ها و واحدهای این مجموعه برگزار شد، حکم انتصاب مریم جلالی به عنوان مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از سوی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به او ابلاغ شد.

 دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با قدردانی از مدیر پیشین مجموعه فرهنگی‌تاریخی بیان کرد: «تحقق شعار «موزه‌ها درهای باز به روی مردم» اهمیت زیادی دارد و برای این کار باید برنامه‌های ویژه‌ای در موزه‌ها به مناسبت‌های مختلف تدارک دیده شود. کاخ نیاوران نیز باید در این زمینه پیشگام باشد.»

او با اشاره به جایگاه تاریخی ایران اسلامی گفت: «آنچه که امروز در میراث‌فرهنگی به آن افتخار می‌کنیم به دلیل پیشینه کهن ایران است. از این‌رو کارهای مرمتی، حفاظت و نگهداری از این میراث کهن باید در اولویت قرار گیرد. بر اساس هماهنگی انجام شده با پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برای تحقق این موضوع قدم خواهیم برداشت.»

 قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی تصریح کرد: «موضوع نوروز ۱۴۰۱ از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است. بدنبال این هستیم تا ویژه برنامه نوروز ۱۴۰۱ پر شور برگزار شود و مردم از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.»

کاخ نیاوران سرمایه‌های زیادی از نظر موقعیت و آثار تاریخی دارد

در ادامه این مراسم محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها با اشاره به اهمیت مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران گفت: «این مجموعه فرهنگی‌تاریخی سرمایه‌های زیادی به لحاظ موقعیت، تاریخ و به لحاظ بناها و آثار تاریخی موجود در موزه‌ها دارد، همه این موارد یک سرمایه بی‌بدیل در کشور و شهر تهران است. علاوه بر آن کارشناسان و همکاران این مجموعه با تلاش خود در طول این سال‌ها موجب شدند سرمایه مضاعف برای این مجموعه ایجاد شود.»

در کاخ نیاوران باید به همه موضوعات نگاه شود

در ادامه مریم جلالی مدیر جدید مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با تقدیر از حسن اعتماد قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی برای تصدی این پست گفت: «وقتی می‌گوییم مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این یعنی معناسازی پس تک‌روی، تفکر انفرادی و نگاه تک‌ساحتی محکوم به فناست.»

او ادامه داد: «در این مجموعه باید به همه چیز نگاه کرد. این نگاه باعث همگرایی و هم‌افزایی در مجموعه می‌شود. علاوه بر آن کارشناسان، راهنمایان و مرمتگران هم جزئی از این مجموعه هستند چون ترکیبی از دانش، توانش، تجربه و غیرت هستند.»

جلالی در پایان گفت: «تنها موضوعی که در حوزه فرهنگ، قدر و قیمت دارد، انگیزه است. اگر اشتیاق و انگیزه در هر جایی باشد، رنگ و لعاب دیگری به فعالیت‌ها می‌دهد. اگر هدف‌گذاری و نشانه‌گذاری درست اتفاق بیفتد، با تدبیر، تدارک و تقدیر انشالله بتوانیم در این مجموعه فرهنگی‌تاریخی با اتکا به این نگاه که میراث‌فرهنگی یک سرمایه در گردش است، ارزش افزوده ایجاد کنیم و رویکرد تازه‌ای برای کارکرد موزه‌های این مجموعه پیدا کنیم.»

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از وب سایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیر رضا شریف‌نیا مدیر پیشین مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، نیز ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران، مسئولان حاضر و پرسنل این مجموعه فرهنگی‌تاریخی‌، توضیحاتی در مورد عملکرد سه ساله خود در این مجموعه ارائه کرد.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.