• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مدیر موزه قصر تهران؛

نیاز داریم بند زنان موزه قصر تهران بازسازی شود

  • کد خبر : 15531
  • 27 نوامبر 2022 - 10:45
نیاز داریم بند زنان موزه قصر تهران بازسازی شود
گردشگرآنلاین - مدیر مجموعه باغ موزه قصر تهران از مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، خواستار استفاده از ظرفیت این مجموعه برای بازسازی بند زنان زندان قصر شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از تهران، حسین ساری مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در این دیدار با اشاره به لزوم حفظ و بازسازی بند زنان موزه قصر تهران به عنوان یکی از میراث‌فرهنگی و ملی ارزشمند تهران، بر اهمیت محتواسازی و تولید محتواهای متنوع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری در این موزه مستلزم برنامه‌ریزی و ارتباط‌گیری با گروه‌های هدف است، تصریح کرد: برخلاف تصور عموم، تهران در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری داخلی بسیار ظرفیت دارد و گردشگران بسیار زیادی به تهران سفر می‌کنند.

این مسئول افزود: موزه قصر به عنوان یکی از موزه‌های ارزشمند و پرظرفیت تهران می‌تواند در محور گردشگری تهران جای داشته باشد در عین حال می‌تواند مکانی مناسب برای گردهمایی‌ها، پاتوق هنرمندان و گروه‌های مختلف باشد.

ناصر قاسمی مدیر مجموعه باغ موزه قصر نیز در این نشست با اشاره به نیاز و لزوم همراهی وزارت میراث‌فرهنگی در خصوص تقویت بخش موزه‌ای زندان تصریح کرد: لازم است برای تقویت بخش موزه‌ای باغ موزه قصر از ظرفیت وزارت میراث‌فرهنگی و خصوصاً اداره‌کل موزه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه موزه قصر ظرفیت بسیار خوبی برای رونق گردشگری داخلی و قرار گرفتن در محور گردشگری دارد، گفت: این آمادگی در موزه قصر وجود دارد که تمام ظرفیت‌های خود را برای حضور اقشار مختلف و گردشگران به کار بگیرد، در عین حال آماده میزبانی از تشکل‌های فعال گردشگری خصوصاً صنف راهنمایان گردشگری هستیم.

قاسمی با بیان اینکه توسعه گردشگری داخلی در اولویت برنامه‌های ما در کنار محتواسازی است، گفت: یکی از نیازهای ما ایجاد بند زنان زندان است که در دوره‌های گذشته توسط شهرداری کاملاً تخریب شده است، در این زمینه نیازمند اهتمام و استفاده از ظرفیت صندوق احیا هستیم.

مدیر موزه قصر تهران، به کارگیری ظرفیت صندوق برای برخی از مرمت‌های اضطراری را یادآور شد و گفت: ما آمادگی داریم با تمام ظرفیت با صندوق همکاری داشته باشیم و با تعامل در مسیر توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری، تاریخ شفاهی و…، پیش برویم.

نیاز داریم بند زنان موزه قصر تهران بازسازی شود

نیاز داریم بند زنان موزه قصر تهران بازسازی شود

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.