• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

«هانامی» ژاپن یا جشن شکوفه‌ها در مراغه؟

  • کد خبر : 7712
  • 24 آوریل 2022 - 14:25
«هانامی» ژاپن یا جشن شکوفه‌ها در مراغه؟

گردشگرآنلاین – «هانامی» همان آیین سنتی که همزمان با باز شدن شکوفه‌های گیلاس در پارک‌ها، باغ‌ها و فضای سبز داخل و اطراف شهرهای ژاپن برگزار می‌شود، در حالی شهرت جهانی یافته است که در گوشه و کنار کشورمان از جمله مراغه ظرفیت‌هایی بی‌نظیر برای برگزاری این جشن وجود دارد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، تنوع درختان میوه در مراغه و آب و هوای متنوع در گوشه و کنار این شهرستان نیز موجب شده تا امکان حضور و قدم زدن در میان درختان پر از شکوفه‌های بهاری آن حداقل برای یک ماه از سال فراهم شود.

شکوفه‌های درختان در این شهرستان ابتدا در پارک‌ها و مناطق گرم‌تر که در زمین‌های مسطح و پایین دست سهند قرار دارد، باز می‌شود و با فاصله سه تا چهار هفته می‌توان مناظر زیبای آن را در روستاهای نزدیک به سهند از جمله «کرده‌ده»، «یای‌شهری» و غیره مشاهده کرد.

شکوفه‌های سیب، گیلاس، آلبالو، آلوچه، آلو و دیگر درختان، فضایی خاطره‌انگیز در فصل بهار ایجاد، و فرصتی برای برگزاری جشن شکوفه‌ها فراهم می‌کند؛ فرصتی که به ندرت به آن پرداخت شده و به عنوان یک ظرفیت گردشگری بی‌نظیر می‌تواند اقتصادی این شهرستان در اوایل سال را بهاری کند.

نکته قابل تامل اینکه برگزاری جشن شکوفه‌ها علاوه بر مسایل اقتصادی، خودش را در برخی دیگر از جنبه‌ها نیز نشان می‌دهد تا جایی که «هانامی» در ژاپن نیز مفهومی عمیق‌تر را در خود جای داده است.

آنان معتقدند شکوفه‌های گیلاس بسیار زیبا هستند اما عمر کوتاهی دارند؛ همین موضوع به نماد ناپایداری و عمر کوتاهِ زیبایی تبدیل شده است؛ آری «زیبایی دوام نمی‌آورد».

مراغه یکی از شهرهای بزرگ آذربایجان شرقی و جزو ۱۰ شهر تاریخی ایران است. این شهر بزرگ یکی از مناطق گردشگری در استان آذربایجان شرقی به حساب می‌آید.

مراغه از دوران قبل از اسلام جزو شهرهای آباد بود، اما اوج پیشرفت این شهر را می‌توان در قرون سیزده میلادی دانست. مراغه دارای جاذبه‌های بسیاری است و اکنون می‌توان آن را دارای ۳۰۰ اثر ثبت شده ملی دانست. در این نوشتار به اختصار نگاهی کلی به شهر مراغه می‌اندازیم.

مراغه دارای ۲۶ کیلومترمربع مساحت است. این شهر در سال ۹۵ دارای ۱۷۵هزار و ۲۵۵ نفر جمعیت بوده و دومین شهر پس از تبریز از لحاظ وسعت و جمعیت در استان است. موقعیت شهر به صورتی است که در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی و در مشرق دریاچه ارومیه و بر دامنه جنوبی کوه سهند واقع شده است. شهر مراغه از شمال به شهرستان تبریز، از مشرق به هشترود، از جنوب به شهرستان میاندوآب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود شده است. آب و هوای مراغه معتدل متمایل به سرد و مرطوب است. مراغه در امتداد یک دره سرسبز کشیده شده که آن را کوه‌ها و تپه ماهورها احاطه کرده‌اند..

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.