• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

هجوم گردشگران به عربستان

  • کد خبر : 16362
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۷
هجوم گردشگران به عربستان
گردشگرآنلاین - بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان سعودی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ همچنان ادامه دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از عرب‌نیوز، با تداوم هجوم گردشگران خارجی به عربستان سعودی، آمار گردشگران این کشور در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با این بازه زمانی در سال گذشته با ۵۷۵.۴ درصد افزایش همراه بوده است.

بر اساس آماری که توسط وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی منتشر شده است، حدود ۳.۶ میلیون بازدیدکننده در سه‌ ماهه منتهی به «ژوئن» ‌ به عربستان سفر کرده‌اند و شمار گردشگران داخلی نیز با ۴۲.۳ درصد افزایش از مرز ۲۱ میلیون نفر گذشته است.

گزارش ماهانه این وزارتخانه نشان می‌دهد که هزینه‌کرد گردشگران خارجی در عربستان با ۵۷۰ درصد رشد همراه بوده و به ۱۵.۷ میلیارد ریال عربستان معادل ۴.۱۸ میلیارد دلار رسیده است. همچنین هزینه‌کرد گردشگران داخلی در این مدت نیز با وجود ۳۱.۵ درصد رشد حدود ۲۲.۷ میلیارد ریال عربستان گزارش شده است.

در مجموع هزینه‌کرد گردشگران خارجی  در عربستان در نیمه اول سال جاری میلادی ۲۷ میلیارد ریال سعودی و شمار گردشگران خارجی این بازه زمانی ۴۶ میلیون نفر اعلام شده است.

مقام‌های عربستان سعودی قصد دارند با کمک «راهبرد گردشگری ملی» ‌سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر را تا پایان این دهه به کشورشان جذب کنند. یکی دیگر از اهداف این پروژه ایجاد مشارکت ۱۰درصدی صنعت گردشگری در تولیدات ناخالص داخلی کشور است که از نظر اقتصادی به درآمد ناشی از فروش نفت متکی است.

در ماه نوامبر، ‌وزیر گردشگری عربستان در جریان نشست شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد که این کشور تا سال ۲۰۳۰ فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۶ تریلیون دلار را در حوزه سفر و گردشگری ایجاد خواهد کرد.

مقام‌های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، ‌ توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده‌اند که از جمله آن‌ها به پروژه «نئوم» ‌(NEOM) می‌توان اشاره کرد که یک کلان‌شهر با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است. مقام‌های این کشور امیدوارند «نئوم» ‌ به یک قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

هجوم گردشگران به عربستان

هجوم گردشگران به عربستان

منبع: عرب‌نیوز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16362

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.