• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

هشتمین همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن برگزار می‌شود

  • کد خبر : 9938
  • 11 آگوست 2022 - 9:49
هشتمین همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - هشتمین همایش منسوجات سنتی کشورهای عضو آسه‌آن ۲۰۲۲ (اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا) ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۳ الی ۸ مهر ۱۴۰۱ در پوتراجایا، مالزی برگزار می‌شود.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، ایجاد فضای مناسب برای متخصصان حوزه منسوجات سنتی، محققان، دانشجویان و … به‌منظور تبادل اطلاعات و تجربیات درباره حمایت از اقدامات حفاظتی و پایداری تولیدات و منسوجات بافته شده از مواد طبیعی در منطقه آسه‌آن، انتشار نتایج تحقیقات، ترویج تکنیک‌های جدید بافت برای افزایش تولید منسوجات خلاقانه و افزایش قابلیت ورود منسوجات سنتی به بازار بزرگ‌تر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

این همایش شامل رویدادهای جانبی از جمله بازدید از نمایشگاه، شرکت در ورکشاپ، تورهای جانبی، بازدید از موزه منسوجات مالزی و … است.

تمام هزینه‌ها از جمله بلیت رفت و برگشت و اسکان در هتل بر عهده شرکت‌کنندگان است و تاریخ نهایی ثبت‌نام برای حضور در همایش ۲۰ اوت ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیا است. این سازمان در ۸ اوت ۱۹۶۷ توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین برای همبستگی علیه گسترش کمونیست‌ها در ویتنام و شورش‌های درون مرزهای خود این کشورها تأسیس شد.

پس از نشست بالی در ۱۹۷۶ این سازمان بیشتر به سیاست همکاری اقتصادی روی آورده‌است و دیگر کشورها (ازجمله خود رژیم کمونیست در ویتنام) عضو آن شده‌اند. اعضای این انجمن سالانه جلسه دارند.

منسوجات در لغت به معنای بافتن است و نیز عبارت است از پارچه‌های بافته شده از رشته یا نخ. حال منظور از منسوجات خانگی، آن دسته از پارچه هایی هستند که برای مجهز کردن خانه و وسایل آن به کار برده می‌شود. این منسوجات شامل محصولات کاربردی و تزئینی هستند. همچنین می‌توانند تنها پارچه‌های تزئین شده‌ای باشند که برای زیباتر کردن منزل به کار برده می‌شوند.

منسوجات یا پارچه‌های تزئینی از مواد و پارچه‌های طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. در حال حاضر نیز به صورت ترکیبی تولید می‌شوند. یعنی مخلوطی از پارچه‌های طبیعی و مصنوعی هستند. لازم به ذکر است این ترکیب سبب استحکام بیشتر آن‌ها شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.