• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

هشت اردیبهشت روز “میمند” شد

  • کد خبر : 19801
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
هشت اردیبهشت روز “میمند” شد
گردشگرآنلاین - مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد که روز هشتم اردیبهشت‌ماه به پیشنهاد استان و تائید مرکز، در تقویم رویدادهای ملی به عنوان روز میمند، ثبت شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از فارس، روح‌الله روانشاد با بیان اینکه گواهی‌نامه ثبت رویدادها به نام روزمیمند توسط وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر شده است، گفت: این اقدام به دنبال درخواست مردم و مسئولان شهر میمند و پیگیری میراث فرهنگی فارس و همراهی وزارتخانه اجرایی شده است.

مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این امر مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان فیروزآباد و شهر میمند باشد.

روانشاد افزود: ایجاد و توسعه کارخانه و کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید عطرها و ثبت برند آن با توجه به قدمت مقوله گلاب و گلاب‌گیری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های شهر میمند محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بحث ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی و حمل‌ونقل درکنار مزیت‌هایی مانند آب‌وهوای معتدل و قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی و وجود بناها و محوطه‌های باستانی ثبت‌شده در مقیاس جهانی و ملی واستانی، شروع تحولی در منطقه و در پی آن اشتغال و اقتصاد پویا و پایدار، برای مردم شهر میمند و شهرستان فیروزآباد خواهد بود.

روانشاد گفت: باوجود پتانسیل‌های میمند، متولیان و دستگاه‌های مختلف می‌توانند با تدوین یک برنامه جامع، از ثبت یک روز در تقویم ملی برای توسعه پایدار گردشگری استفاده مطلوبی را در سالی که رشد تولید شعار محوری است، ببرند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با توجه به جایگاه مهم فیروزآباد به عنوان شهر دست‌بافته‌ها و همچنین پتانسیل‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و برخورداری شهر میمند از ظرفیت‌های خوبی در ابعاد مختلف گردشگری و میراثی، همراهی مسئولان در سطح شهرستان و استان منجر به تحولی در بحث اقتصاد گردشگری شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در شرق فارس و فاصله آن با شیراز حدود ۱۱۵ کیلومتر است.

میمند یکی از مناطق مهم تولید انواع گل به ویژه گل محمدی در فارس و کشور به شمار می‌رود و از گذشته دور تاکنون، گلاب و عرقیات این منطقه، شهرت فراوانی داشته است.

همه ساله هشتم اردیبهشت، جشنواره‌ای با عنوان “گل و گلاب میمند” در این شهر برگزار می‌شده است.

هشت اردیبهشت روز "میمند" شد

هشت اردیبهشت روز “میمند” شد

منبع: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19801

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.