• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2261
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همایش مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از مشهد، سیدجواد موسوی اظهار داشت: این همایش چهارم و پنجم آذرماه با حضور نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری ۲ کشور همسایه، معاون گردشگری وزارت‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، استاندار خراسان رضوی، نمایندگان وزارت امور خارجه، نماینده کنسولگری عراق در مشهد و مدیران مربوطه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بخش خصوصی و صاحب منصبان صنعت گردشگری و زیارت کشور همسایه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران به ویژه  استان خراسان رضوی اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی ایران و سرزمین معنویت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حضور مضجع مطهر امام هشتم (ع) فضای این شهر را به شمیم ولایت و عطر کرامت و برکت آمیخته است.

موسوی با بیان این‌که شیفتگان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سالانه به دیدار و زیارت امام مشرف می‌شوند و مشهد تا قبل از شیوع ویروس کرونا هرسال پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر و عاشق داخلی و خارجی بود، تصریح کرد: قصد ما از برگزاری این نشست آشنایی دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور عراق با زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، زیارتی، اجتماعی و تفریحی استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است.

وی گفت: در گفتگوهای دوجانبه این ظرفیت‌ها به دوستان و همسایگان عراقی ارائه می‌شود تا فرایندهای بهره‌گیری از امکانات موجود و شرایط مشارکت تبیین شده و ارتباطات میان فرهنگی، زیارتی و اجتماعی نضج گرفته و قوام یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری افزود: امیدواریم این روند تعاملات و آشنایی‌ها با سایر کشورهای شیعی و دیگر همسایگان ادامه یافته و گردشگری زیارت در مشهد مقدس توسعه‌ای روزافزون یابد.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی دارنده رتبه نخست کشور از این حیث است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.