• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس دانشگاه لرستان:

همایش «لرستان‌شناسی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 11855
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
همایش «لرستان‌شناسی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس دانشگاه لرستان گفت: همایش «لرستان‌شناسی» با مشارکت دانشگاه و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی سال‌ جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از لرستان، علی نظری در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و این اداره‌کل و برگزاری همایش لرستان‌شناسی، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف و متنوع استان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید بیش از پیش در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران قرار گیرند.

نظری اضافه کرد: دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی از جمله مرکز لرستان‌شناسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی است که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باید بر مبنای همکاری‌های کاربردی، علمی و مسئله‌محور از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

در ادامه عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، توضیحاتی درباره ظرفیت‌های منحصر به‌فرد استان به‌ویژه تاریخ معماری اسلامی ـ ایرانی این استان ارائه کرد.

وی افزود: از آنجا که دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های علمی متعددی است ما خواهان این هستیم که همایش علمی معتبری به نام همایش لرستان‌شناسی با مشارکت دانشگاه لرستان و اداره‌کل میراث فرهنگی استان، در آینده نزدیک برگزار شود.

همچنین علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه نیز گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مرکز ارائه و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های گروه باستانشناسی و سایر گروه‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی را تشریح کرد.

در ادامه حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان نیز در این نشست توضیحاتی در رابطه با قابلیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه در زمینه برگزاری همایش‌های معتبر علمی، پژوهشی، بیان کرد.

در این نشست، دو طرف توافق کردند که مقدمات اجرایی و علمی برگزاری همایش «لرستان‌شناسی»، تعریف، تهیه و اجرا شود.

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۹۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و هفتصد و شصت هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است.

همایش «لرستان‌شناسی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

همایش «لرستان‌شناسی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.