• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مشاور امور زنان وزارت میراث فرهنگی خبر داد؛

همکاری‌ بانوان ایران و روسیه در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی

  • کد خبر : 9167
  • 19 جولای 2022 - 10:58
همکاری‌ بانوان ایران و روسیه در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی
گردشگرآنلاین - مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌ فرهنگی گفت: ایران یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری برای گردشگران روسی به شمار می‌رود. در زمینه صنایع‌دستی نیز می‌توانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، زینب اختری، در نشست اعضای کانون زنان بازرگان با الگا ساتووا مشاور بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی رئیس هیأت مدیره کانون زنان بازرگان ایران برگزار شد، حضور یافت.

وی بر زمینه‌های همکاری مشترک میان بانوان ایران و روسیه در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی تأکید و بیان کرد: «ایران یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری برای گردشگران روسی به شمار می‌رود.»

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «صنایع‌دستی ایران در میان کشورهای همسایه و دوست طرفداران زیادی دارد. فعالیت در این زمینه برای همکاری‌های مشترک میان دو کشور مهم و مؤثر است.»

الگا ساتووا مشاور بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه با اشاره به برخی از رشته‌های صنایع‌دستی پرطرفدار میان روس‌ها مانند قلم‌زنی، خاتم‌کاری و میناکاری گفت: میناکاری از رشته‌های ویژه ایران بوده و برای ما محبوب است.

وی افزود: معرفی مناطق گردشگری در ایران باید بیشتر انجام شود تا گردشگران خارجی با استفاده از تبلیغات بیشتر جذب جاذبه‌های گردشگری شوند.

روسیه با ۱۷٬۰۹۸٬۲۴۶ کیلومتر مربع وسعت، عنوان پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده به گونه ای که اختلاف زمانی غربی‌ترین منطقه تا شرقی‌ترین نقطه روسیه در حدود ۹ ساعت است. کشور کانادا که به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته می‌شود. تنها مساحتی در حدود ۵۸ درصد مساحت روسیه را دارا می‌باشد.

همچنین روسیه مساحتی بیشتر از یک دوم مساحت قاره آفریقا را در بر می‌گیرد. اما بیشتر مساحت روسیه را مناطق خالی از سکنه تشکیل می‌دهند. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده و بیشتر مناطق کشور سردسیر است.

یکی سوغات‌های پرطرفدار روسیه عروسک ماتروشکا است. این عروسک از سال ۱۸۹۰ شروع به تولید در کارگاه‌های صنایع دستی شد. عروسک ماتروشکا تعدادی عروسک چوبی هستند که از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شوند و درون هر عروسک، عروسک بعدی قرار گرفته‌است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.