• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

هیچ خطری کاخ سعدآباد را تهدید نمی‌کند

  • کد خبر : 3599
  • 23 دسامبر 2021 - 11:25
هیچ خطری کاخ سعدآباد را تهدید نمی‌کند

گردشگرآنلاین – مدیرکل موزه‌ها گفت: در داخل هیچ یک از موزه‌های کاخ سعدآباد لوله گاز وجود ندارد و هیچ خطری موزه‌های این مجموعه فرهنگی‌تاریخی را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدرضا کارگر با بیان این مطلب گفت: در پی دستورالعمل و آیین‌نامه حفاظتی موزه‌ها در کل کشور، ورود جریان گاز و آب در تمام موزه‌ها ممنوع است. در داخل هیچ یک از موزه‌های کاخ سعدآباد لوله گاز وجود ندارد و نهایت این لوله‌های گاز در محوطه بیرونی قرار دارد و تا منبع گرمایش که بیرون از موزه بوده، ادامه دارد.

مدیرکل موزه‌ها افزود: اظهارات اخیر مدیر پیشین مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در رابطه با لوله‌های قدیمی آب بوده که نشتی‌هایی دارد، البته در این باره گزارش کارشناسی نداریم. این لوله‌ها در محوطه قرار دارد نه در داخل موزه‌ها و بیشتر در محدوده‌ای بوده که در اختیار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست.

کارگر تاکید کرد: هیچ گونه گزارش کارشناسی مبنی بر فرسوده بودن لوله‌های گاز در کاخ سعدآباد نداریم و اظهارات مدیر پیشین کاخ سعدآباد برداشت فردی بوده است. سیستم حفاظتی موزه‌ها در سراسر کشور مدام در حال رصد است.

کاخ سعد آباد یا همان کاخ موزه سعد آباد یکی از بزرگ ترین مجموعه کاخ ها در تهران است. دور از ذهن نیست که سعدآباد همانند دیگر کاخ ها در منطقه ای خوش آب و هوا و در وسط باغات بنا شده باشد.

ساخت این کاخ زیبا به دوران قاجاریه باز می گردد. اما کاربری آن در ابتدا بیشتر به صورت ییلاقی بوده است. کاخی برای درباریان که در برخی فصول سال در آنجا زندگی می کردند. اما کاخ سعد آباد در زمان پهلوی رنگ و بویی تازه به خود گرفت و گسترده تر از قبل شد.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.