• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

وجود ۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 21958
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
وجود ۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در این استان وجود دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، «فرشید کرمی» با بیان اینکه ظرفیت اقامت این تعداد بوم گردی استان ۲۰۰ نفر شب اقامت است، افزود: رزرو اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مالکان و بصورت سنتی و مدرن انجام می شود.

وی اظهارکرد: رویکرد استان کهگیلویه و بویراحمد گردشگری عشایری است و متقاضیان و سرمایه گذاران گردشگری عشایری را حمایت می کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هدف متوازن سازی و توزیع گردشگری به منظور برخورداری جوامع محلی از اقتصاد گردشگر، گردشگران را به سمت روستا و مناطق عشایری سوق دهیم.

کرمی تصریح کرد: از متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه گردشگری روستایی و عشایری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد مستعد ایجاد بوم گردی هستند اما متقاضی نیست که نیاز به تغییر نگاه و نگرش در این زمینه هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متقاضیان بوم گردی تسهیلات اشتغال روستایی ارزان قیمت پرداخت می شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ایران است که مرکز آن، شهر یاسوج می‌باشد. این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، در امتداد رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد که از شمال به چهارمحال و بختیاری، از غرب به خوزستان، از جنوب به بوشهر و از شرق به فارس و اصفهان محدود می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۱۷ گردشگاه زیارتی و تفرجگاهی است که گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بایگانی‌شده در ۷ اوت ۲۰۱۹ توسط Wayback Machine را تنوع می‌بخشد و گردشگران تابستانی می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

این استان حدود ۱ درصد از مساحت کل کشور را در بر می‌گیرد. با این وجود بیش از ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد رواناب‌ها، ، ۲۰۰۰ گونه گیاهی (با بیش از ۴۵۰ گونه گیاهی دارویی)، در این استان قرار دارند. ولی با این همه، جز محروم‌ترین استان‌های ایران می‌باشد.

وجود ۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد

وجود ۹ اقامت‌گاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21958

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.