• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رئیس اداره امور بین‌الملل کانون جهانگردی ایران خبر داد

ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ایران

  • کد خبر : 20056
  • 30 آوریل 2023 - 11:15
ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ایران
گردشگرآنلاین - رئیس اداره امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه راهداران شورای بین‌ دولتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) امروز در قالب تور علمی‌گردشگری از مرز باجگیران خراسان رضوی وارد ایران شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، مهدی علمدار اظهار کرد: این تور علمی گردشگری با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و با استقبال مسئولان محلی قوچان و پایانه مرزی باجگیران حوالی ساعت ۹ صبح از ترکمنستان وارد ایران شد.

وی ادامه داد: ۲۲ نفر از مدیران و مسئولان راه و راهداری از ۱۰ ملیت مختلف از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران با یک اتوبوس‌ ویژه وارد کشور شدند.

علمدار تصریح کرد: سفر این گروه به ایران در قالب ۶ شب و هفت روز با عبور و اقامت در شهرهای قوچان، توس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائم‌شهر، فیروزکوه، تهران، زنجان و تبریز انجام خواهد شد و در نهایت این گروه از مرز «نوردوز» ایران را به مقصد کشور ارمنستان ترک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: توسعه راه‌های بین‌المللی و حمل‌ونقل بار و مسافر، همکاری‌های علمی و فناوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری‌ کشورهای مسیر جاده ابریشم و تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک‌المنافع با راهداران ایران و ترغیب تردد بین کشورها از اهداف برگزاری این تور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، علمدار خاطرنشان کرد: کشورهای مستقل مشترک‌المنافع شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در یک پیمان همکاری امنیتی و اقتصادی تشکیل شده‌اند و در حال حاضر جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی عضو این اتحادیه هستند. همچنین ترکمنستان از سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان عضو همکار با کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مشارکت دارد.

به گزارش گردشگر آنلاین، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ تأسیس شد و ۳ سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد.

ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ایران

ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به ایران

منبع: اداره امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.