• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

وزیر میراث فرهنگی از جزیره آشوراده بازدید کرد

  • کد خبر : 6556
  • 05 مارس 2022 - 10:05
وزیر میراث فرهنگی از جزیره آشوراده بازدید کرد

گردشگرآنلاین – وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز با حضور در شهرستان بندرترکمن از جزیره آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای سفر خود به گلستان با همراهی رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با قایق  وارد جزیره آشوراده شد و از ظرفیت‌های تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

در این بازدید سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، گزارشی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری در جزیره آشوراده ارائه داد و به تشریح جزئیات طرح گردشگری در این منطقه پرداخت.

این جزیره به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد زیست‌محیطی و گردشگری منطقه شمال کشور است.

این جزیره با آب‌وهوای معتدل در حاشیه ساحل و غرب بندر ترکمن از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه‌ی باریک موسوم به چپق اغلی و از غرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه‌جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‌شود.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تاکنون برای سالم‌سازی دریا و سواحل آشوراده ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال از منابع ملی استان هزینه کرده است.

روشنایی محل شنا، احداث سرویس بهداشتی ۶ چشمه، اجرای کمپینگ، ۷ عدد آلاچیق، روشنایی محوطه، اجرای زیرساخت فیبر نوری از بندر ترکمن به جزیره آشوراده ازجمله اقدامات این اداره‌کل در جزیره آشوراده بوده است.

بر خلاف خلیج فارس و آب‌های آزاد جنوب کشور، در شمال خبری از جزایر کوچک و بزرگ مشهور و توریستی نیست و اگر بخواهید در شمال کشور با قایق موتوری به جزیره‌ای زیبا و جذاب سفر کنید، مقصدی جز آشوراده نخواهید داشت. جزیره آشوراده در بندر ترکمن در استان گلستان واقع شده و فقط ۱۰ کیلومتر با این شهرستان فاصله دارد. این جزیره در بخش شرقی شبه جزیره میان‌کاله واقع شده و به واسطه شرایط طبیعی و محیطی خاصش، به‌جرات می‌توان آن را به عنوان یکی از زیباترین جزایر شمال کشور معرفی کرد.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.