• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

وزیر میراث فرهنگی از طرح مرمت امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید کرد

  • کد خبر : 9745
  • 04 آگوست 2022 - 10:23
وزیر میراث فرهنگی از طرح مرمت امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید کرد
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه از طرح ساماندهی و مرمت بقعه امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) قزوین که با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی در حال اجرا است، بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت الله ضرغامی از بخش های مختلف آستان مقدس امامزاده حسین (ع) بازدید و در جریان فعالیت های انجام شده برای مرمت و ساماندهی این بنا قرار کرفت.

عملیات استحکام بخشی بنا و بام و سرداب این آستان مقدس به پایان رسیده و عملیات کاشی کاری و مرمت گنبد نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مرحله نخست مرمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع)  در قالب ساماندهی و بازسازی بام و سرداب  از سال ۹۹ به صورت مشارکتی بین ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان قزوین آغاز شد.

بقعه امامزاده حسین (ع)، فرزند هشتمین امام شیعیان مهمترین بنای زیارتگاهی استان قزوین به شمار می رود.

بقعه این بنا اثری مربوط به دوره صفویه بوده که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

تزیینات این بقعه از جمله منبت کاری، گچبری و آینه های مربوط به آن از شاهکارهای معماری ایرانی اسلامی به شمار می رود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با حضور در مزار شهدا در جوار بقعه امامزاده حسین(ع) با نثار فاتحه و گل، یاد و خاطره شهدای این مکان را از جمله شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی گرامی داشت.

دیدار با استاندار و فعالان گردشگری و تشکل های میراث فرهنگی، بازدید از دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه و سفر به الموت غربی و شرقی و بازدید از قلاع تاریخی لمبسر و حسن صباح و منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان از برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به قزوین است.

قَزوین یکی از شهرهای ایران است که در قسمت مرکزی این کشور واقع شده و در گذشته برای مدتی پایتخت ایران نیز بوده‌ است. شهر قزوین، مرکز استان قزوین، در بلندای ۱٬۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده‌ است. تاریخچه و ریشه شهر قزوین به دوران ساسانیان باز می‌گردد زمانی که به دستور شاپور پادشاه ساسانی رونق یافت.

قزوین شاه‌راه اقتصادی جاده ابریشم، سال‌ها محل گذر تجار و بازرگانانی بود که کالاهای خود را از شرق به غرب می‌بردند. قزوین در زمان حکومت صفوی ۵۷ سال پایتخت ایران بوده و از همین رو دارای اماکن و موزه‌های تاریخی بسیاری است.

قزوین پایتخت بزرگ خوشنویسی ایران است و از جمله خوشنویسان معروف خط پارسی می‌توان به میرعماد قزوینی اشاره کرد. قزوین از نظر تعداد اثر تاریخی رتبه نخست در ایران و سوم در جهان را دارد، که از این آثار کهن و باستانی گوناگون می‌توان کاروان‌سرای سعدالسلطنه، مسجد جامع قزوین، میمون قلعه، حمام قجر، آب انبار سردار، پیغمبریه، کاخ چهل‌ستون، امامزاده حسین و خیابان سپه (اولین خیابان ایران) نام برد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.