• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

پارک‌های کشاورزی در ۱۴۰۱ شروع به ساخت می کنند

  • کد خبر : 5077
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۲

گردشگرآنلاین – شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهر، از آغاز عملیات اجرایی پارک‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از ایسنا، عباس رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق برنامه ارائه شده به شورای اسلامی شهر تبریز، احداث “آگری کالچر پارک” یا پارک‌های کشاورزی درون‌شهری در محل پارک بزرگ تبریز می‌تواند یکی از بسترهای توسعه گردشگری و تقویت اقتصاد منطقه‌ای باشد که از جمله برنامه‌های مهم ما در مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: جلساتی که در ماه‌های گذشته از آغازین روزهای مدیریت شهری ششم برگزار شده، نویدبخش جدیت مدیران شهری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در این حوزه است.

رنجبر یادآور شد: تقریبا طرح ایجاد پارک‌های کشاورزی در حال نهایی شدن است و تلاش می کنیم عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ آغاز شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، طرح کشاورزی شهری در حال حاضر تنها در شهر لندن اجرا شده و در ایران برای اولین بار این طرح در مشهدمقدس اجرا خواهد شد.

در این پروژه پارکینگ‌هایی در قسمت سید رضی ۵۸، حاشیه بلوار امام علی(ع) و انتهای خیابان دانشجو تعریف شده است.

در این پروژه دو معبر به طول ۱۳۰۰ متر و عرض ۹ متر داریم که معبری طولی برای استفاده افراد پیاده است و در دو طرف این معبر ۹ متری درختان چنار با عمر ۵ سال قرار است کاشته شوند تا در طی سالیان آینده یادآور خاطرات بلوار ملک ‌آباد مشهد باشند و قرار است این فضا در معبر این پروژه تداعی و احیا شود.

مخزن ۲ هزار متر مکعبی آبیاری فضای سبز نیز داریم و مخزن تهیه آب شرب پروژه و مسجد و فضای وضوخانه با امکانات مجهز و چند آب نما و بوستان چهل بازه با طراحی زمین‌های ورزشی و فضای سبز ویژه که سرانه فضای سبز مشهد بخصوص منطقه ۱۱ را افزایش خواهد داد نیز در این پروژه در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.