• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

  • کد خبر : 16502
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد
گردشگرآنلاین - «پاپ فرانسیس» قصد دارد سه اثر تاریخی متعلق به معبد «پارتنون» که در «واتیکان» ‌ نگهداری می‌شوند را به یونان بازگرداند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس» ‌ سه اثر تاریخی دو هزار و ۵۰۰ ساله متعلق به معبد باستانی «پارتنون» ‌ که بیش از یک قرن در مجموعه‌های پاپی موزه‌های واتیکان نگهداری می‌شوند را به یونان پس می‌دهد.

«واتیکان» ‌ با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد: پاپ این آثار تاریخی را به سرپرست کلیسای ارتدکس یونان تحویل خواهد داد.

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

«پارتنون» که در آکروپولیس آتن واقع است، در قرن پنجم پیش از میلاد به عنوان معبدی برای پرستش «آتنا» ‌ بنا شد و باستان‌شناسان کتیبه‌های این معبد را به عنوان برخی از نفیس‌ترین نمونه‌های مجسمه‌سازی یونان باستان می‌شناسند.

بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت موزه واتیکان منتشر شده است، ‌ یکی از این آثار تاریخی مجسمه‌ای است که به شکل اسب ارابه آتنا ساخته شده است و در بخش غربی پارتنون نصب شده بود. دو مجسمه دیگر نیز به شکل سر یک پسر جوان و یک مرد ریش‌دار حجاری شده‌اند.

این مجموعه آثار تاریخی از قرن نوزدهم میلادی در «واتیکان» ‌ نگهداری شده‌اند. وزیر فرهنگ یونان ضمن تشکر از «پاپ فرانسیس»، این اقدام را تصمیمی سخاوتمندانه عنوان کرد.

این سه اثر تاریخی درحالی به یونان بازگردانده می‌شوند که مقام‌های بریتانیا و یونان همچنان بر سر مالکیت آثار تاریخی مشهور به «مرمرهای پارتنون» هنوز به توافق نرسیده‌اند. مقام‌های یونان بارها استرداد دائمی مجموعه مجسمه‌های دو هزار و ۵۰۰ ساله‌ای را خواستار شده‌اند که در اوایل قرن نوزدهم میلادی توسط یک دیپلمات بریتانیایی از معبد پارتنون خارج شده‌اند. «موزه بریتانیا» ‌ که هم‌اکنون از این مجموعه مجسمه‌ها نگهداری می‌کند، همواره از استرداد این مجموعه آثار تاریخی امتناع کرده است.

پاپ فرانسیس رهبر سریر مقدس؛ حکومت مرکزی کلیساهای کاتولیک جهان است. او از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف بوئنوس آیرس بخدمت پرداخت و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. برگولیو در سال ۲۰۱۳ به جای بندیکت شانزدهم به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

وی نخستین عضو فرقهٔ یسوعی، اولین اهل قارهٔ آمریکا و پس از گرگوری سوم سوری، اولین غیر اروپایی است که به مقام پاپ می‌رسد. همچنین او به زبان‌های ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی مسلط است.

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16502

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.