• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پای بخش خصوصی به “شکارگاه خسرو” باز می‌شود

  • کد خبر : 6169
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
پای بخش خصوصی به “شکارگاه خسرو” باز می‌شود

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای تبدیل شکارگاه خسرو به یک مکان گردشگری شهری با کمک بخش خصوصی و با لحاظ کردن ضوابط حفاظتی آن خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، جبار گوهری بااشاره به واقع شدن محوطه باستانی شکارگاه خسرو در دل شهر کرمانشاه، اظهار کرد: این محوطه باستانی ظرفیت تبدیل شدن به یک نقطه گردشگری را در شهر کرمانشاه دارد، اما در کنار آن باید برای حفاظت از آن اقداماتی انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه حفاظت از این محوطه باستانی نیازمند مشارکت مردم و ورود بخش خصوصی است، عنوان کرد: در این رابطه تاکنون چند جلسه را با حضور باستان شناسان و کارشناسان این حوزه برگزار کرده ایم تا برای حفاظت بیشتر از این محوطه با مشارکت بخش خصوصی چاره اندیشی کنیم.

گوهری با بیان اینکه محوطه باستانی شکارگاه خسرو می تواند یک نقطه عطف در مجموعه شهری کرمانشاه باشد، اظهار کرد: برای تحقق این مسئله بخش دولتی توان لازم را ندارد، لذا نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای با بخش خصوصی هستیم تا از قابلیت های این مجموعه با حفظ ضوابط و مقررات بهره مند شویم.

سرپرست میراث فرهنگی استان ادامه داد: از آنجایی که بخش هایی از این محوطه سالهاست به محل پیاده روی و گردش برخی شهروندان تبدیل شده، بخش خصوصی برای نمونه می تواند در این مسیر “ایستگاه های پاک” دوچرخه سواری راه اندازی کند و یا اینکه این محوطه را به یک سایت موزه تبدیل کرده و در مقابل حفاظت از بنا را هم بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از جداره های این محوطه برای تبلیغات محیطی نیز از دیگر قابلیت هایی است که بخش خصوصی می تواند انجام دهد.

گوهری اعلام کرد: میراث فرهنگی در تلاش است تا در صیانت و حفاظت از محوطه ها و بناهای تاریخی استان به عنوان وظیفه اساسی خود، زمینه انتفاع مردم از آنها را نیز با مشارکت بخش خصوصی فراهم کند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.