• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پرتغال میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

  • کد خبر : 18228
  • 06 فوریه 2023 - 10:06
پرتغال میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا
گردشگرآنلاین - کشور پرتغال میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد. احداث این پارک علاوه بر تامین انرژی پاک، اشتغال‌زایی و پایداری اکوسیستم طبیعی منطقه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گردشگرآنلاین، غول چندملیتی انرژی اسپانیایی Iberdrola به همراه شرکت تخصصی بین‌المللی فتوولتائیک خورشیدی Prosolia Energy اعلام کرده‌اند که مجوز زیست‌محیطی برای ایجاد بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات را دریافت کرده‌اند. این تأسیسات در جنوب پرتغال، در نزدیکی شهر سانتیاگو دو کاکم، منطقه ستوبال واقع شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

آژانس محیط زیست پرتغال (APA) آخرین مانعی را که بر سر راه این پروژه قرار داشت، برطرف کرده است و به این ترتیب احداث این مجموعه انرژی پایدار در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد خورد. این پروژه، انرژی پاک را برای ۴۳۰ هزار خانه در سال تأمین می‌کند و مهم‌تر اینکه احداث مزرعه خورشیدی با این مساحت، حدود ۲۵۰۰ شغل برای اقتصاد محلی ایجاد می‌کند.

در مقیاس جهانی، پارک فتوولتائیک آینده (که فرناندو پسوا نامیده می‌شود) پنجمین پارک بزرگ جهان در نوع خود خواهد بود. به لطف ظرفیت این مجموعه، از مصرف ۳۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال جلوگیری خواهد شد و این خبر خوشایندی برای مناطقی است که با بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این پارک در ابتدا قرار بود حتی کمی بزرگ‌تر از میزان کنونی باشد، اما به دنبال اعتراضات زیست‌محیطی، مساحت آن تغییر کرد. این پارک خورشیدی، مکان مورد نیاز برای نصب تعداد کمتر از دو میلیون پنل خورشیدی فتوولتائیک در مساحتی به وسعت ۱۲۴۵ هکتار را فراهم می‌کند.

این پروژه در واقع یک برنامه اقدامات اجتماعی-اقتصادی است که شامل مواردی مانند آموزش حرفه‌ای در زمینه انرژی یا حمایت از بخش گردشگری، علاوه بر تأمین انرژی خورشیدی برای جوامع مجاور است.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت پشتیبان این پروژه آمده است: “با توجه به حفاظت از تنوع زیستی، زمین پارک می‌تواند مورد استفاده چوپانان محلی به عنوان چراگاه پرورش گوسفند قرار گیرد و کندوهای زنبور عسل نیز می‌تواند در این مکان تعبیه شوند که به بهبود پایداری اکوسیستم‌ها و افزایش بازده محصولات در زمین‌های کشاورزی اطراف کمک می‌کند.”

پرتغال میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

پرتغال میزبان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.