• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

  • کد خبر : 20370
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی
گردشگرآنلاین - پرهزینه‌ترین کشورهای جهان شامل موناکو، سنگاپور، جزایر کیمن و سوئیس می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، هزینه‌های زندگی از هر کشور به کشور دیگر بسیار متغیر است. در پرهزینه‌ترین کشورهای جهان، مخارج بالای زندگی می‌تواند شرایط را برای فراهم کردن موارد ضروری زندگی و رفاه و آسایش شهروندان و گردشگران سخت کند و از جهات مختلف بر کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد. هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف جهان بر اساس عواملی مانند اجاره آپارتمان و منزل، هزینه حمل‌ونقل، خوردن غذا، خرید پوشاک، هزینه‌های پزشکی و موارد دیگر ارزیابی می‌شود. در ادامه به معرفی پرهزینه‌ترین کشورهای جهان می‌پردازیم.

موناکو
هزینه زندگی در موناکو ۳۷۶۱ دلار است که ۳.۸۵ برابر بیشتر از میانگین هزینه جهانی است. پس از کسر مالیات، متوسط حقوق ماهانه در موناکو ۵۶۴۱ دلار است که برای پرداخت ۱.۵ ماه هزینه زندگی کافی است. از نظر مسکن نیز موناکو یکی از گران‌ترین کشورها برای اجاره یا خرید خانه است. در این کشور، متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک‌خوابه بین ۲۳۵۲ تا ۳۵۱۲ دلار است، در حالی که متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان سه‌خوابه بین ۴۸۸۱ تا ۶۱۳۰ دلار است. بنابراین اگر بخواهید یک آپارتمان در وسط شهر بخرید، برای هر متر مربع حدود ۶۲۱۶۳ دلار باید پرداخت کنید. هزینه متوسط یک وعده غذایی در یک رستوران سطح بالای موناکو تقریباً ۵۰ دلار است، اما جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه تری نیز وجود دارد که یک وعده غذایی را با قیمت ۱۵ تا ۲۰ دلار به مشتریان ارائه می‌دهند.

همچنین در این کشور، مواد غذایی نسبتاً گران است، به طوری که یک لیتر شیر، ۱.۹۵ دلار و یک قرص نان ۳.۴۲ دلار است. در این کشور هزینه تخمینی ماهانه غذا برای یک نفر، تقریباً ۷۱۰ دلار است. از آنجا که موناکو کشور کوچکی است، بیشتر مردم برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود، پیاده‌روی می‌کنند یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. سیستم حمل‌ونقل عمومی در این کشور کارآمد است و هزینه خرید یک بلیط تنها ۲.۴۵ دلار است. قیمت هر لیتر بنزین در موناکو ۱.۹۸ دلار است و تهیه کارت حمل‌ونقل ماهانه برای اتوبوس و قطار نیز حدود ۳۵.۷ دلار هزینه دارد. همچنین در این کشور هزینه‌های زیادی برای مصرف برق، آب و گاز در نظر گرفته شده است. قبض انرژی‌های مصرفی ماهانه یک فرد می‌تواند حدود ۱۶۵ دلار و قیمت اینترنت ماهانه ۵۰ مگابایت‌برثانیه، حدود ۵۰.۸ دلار باشد.

پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

سنگاپور
هزینه زندگی در سنگاپور ۳۲۸۰ دلار است که ۳.۳۶ برابر بیشتر از میانگین هزینه زندگی در سراسر دنیا است. پس از کسر مالیات، متوسط حقوق ماهانه در سنگاپور ۴۹۵۹ دلار است که برای پرداخت ۱.۵ ماه هزینه زندگی کافی است. هزینه مسکن در سنگاپور، بسیار گران و بسته به اینکه کجا و چقدر بزرگ باشد، متفاوت است. برای مثال یک آپارتمان یک‌خوابه می‌تواند بین ۲۰۵۳ تا ۲۸۴۳ دلار در ماه و یک آپارتمان سه‌خوابه می‌تواند بین ۴۰۳۵ تا ۶۴۰۹ دلار در ماه هزینه داشته باشد. اگر افراد بخواهند یک آپارتمان در وسط شهر بخرند، به طور متوسط برای هر متر مربع آن باید حدود ۱۰۵۶۲ دلار هزینه کنند. همچنین سنگاپور به دلیل فرهنگ غذایی متنوع خود در جهان شهرت دارد و غذا خوردن در بیرون از منزل، نسبتاً ارزان است. در یک رستوران سنگاپور، هزینه ناهار ۷.۶۴ دلار و قیمت شام برای دو نفر، ۶۷.۷ دلار است.

مواد غذایی در این کشور نسبتاً گران است، به طوری که افراد برای خرید یک لیتر شیر ۲.۵۳ دلار و یک قرص نان ۲.۰۳ دلار باید هزینه کند. همچنین هزینه غذای ماهانه برای یک نفر در سنگاپور، ۵۲۲ دلار هزینه شده است. هزینه حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور، بسته به مسافت و نحوه سفر، متفاوت است. افراد برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی باید ۱.۵۰ دلار پرداخت کنند، در حالی که قیمت تاکسی برای هر هشت کیلومتر ۹.۱۲ دلار در نظر گرفته شده است. قیمت هر لیتر سوخت در سنگاپور، ۲.۳۴ دلار و هزینه حمل‌ونقل ماهانه و بلیط قطار تقریباً ۹۶ دلار است. هزینه‌های آب و برق و گاز نیز با توجه به میزان استفاده افراد از آن‌ها، می‌تواند برای یک نفر حدود ۹۱.۹ دلار در ماه هزینه داشته باشد. همچنین برای خرید اینترنت ماهانه با سرعت ۵۰ مگابایت، افراد باید ۳۵.۳۰ دلار هزینه کنند.

جزایر کیمن
در جزایر کیمن، متوسط هزینه زندگی ۳۰۹۰ دلار است که ۳.۱۶ برابر بیشتر از میانگین دنیا است. پس از کسر مالیات، متوسط حقوق ماهانه در جزایر کیمن ۴۳۷۰ دلار است که برای مخارج ۱.۴ ماه کافی است. بخش زیادی از هزینه‌های زندگی در جزایر کیمن، به مسکن اختصاص دارد. از آنجا که زمین زیادی در این جزایر وجود ندارد و بسیاری از مردم مایل به زندگی در این مناطق هستند، قیمت اجاره و خرید مسکن، بالا است. اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه می‌تواند از ۱۷۰۰ تا ۲۳۳۵ دلار در ماه هزینه داشته باشد، در حالی که هزینه یک آپارتمان سه‌خوابه از ۳۳۰۳ تا ۴۹۷۵ دلار در ماه متغیر است. به طور متوسط، افراد برای خرید یک آپارتمان در وسط شهر باید برای هر متر مربع ۹۰۶۹ دلار هزینه کنند.

در جزایر کیمن، هزینه غذا و سایر مخارج روزانه نسبتاً زیاد است. قیمت یک وعده ناهار در این جزایر ۱۸ دلار و شام برای دو نفر در رستوران ۱۱۸ دلار است. هزینه خواروبار در جزایر کیمن می‌تواند تا حدود ۵۰ درصد گران‌تر از آمریکا یا بریتانیا باشد. به عنوان مثال، یک لیتر شیر حدود ۴.۶ دلار و یک قرص نان ۴.۷۵ دلار قیمت دارد. در این جزایر، میانگین هزینه ماهانه غذا برای یک نفر حدود ۷۶۲ دلار است. گزینه‌های مختلف استفاده از حمل‌ونقل عمومی در جزایر کیمن زیاد نیست. بنابراین اکثر ساکنان برای رفت و آمد روزانه خود به وسایل نقلیه شخصی متکی هستند. هزینه حمل‌ونقل محلی در جزایر کیمن ۲.۴ دلار است، در حالی که کرایه تاکسی برای مسافت هشت کیلومتر، از ۲۹.۸ دلار آغاز می‌شود. قیمت هر لیتر گازوئیل در این منطقه ۱.۷۳ دلار است و هزینه ماهانه خدمات شهری مانند برق، آب و گاز برای یک فرد می‌تواند به ۱۱۸ دلار برسد. قیمت اینترنت ماهانه ۵۰ مگابایت بر ثانیه نیز در جزایر کیمن، تقریباً ۱۲۸ دلار است.

سوئیس
هزینه زندگی در سوئیس ۲۶۰۴ دلار است که ۲.۶۶ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. پس از کسر مالیات، متوسط حقوق ماهیانه در سوئیس ۶۰۲۰ دلار است که برای هزینه‌های زندگی ۲.۳ ماه کافی است. مسکن، بیشترین هزینه را در سوئیس دارد، به طوری که در شهرهای مهم مانند زوریخ و ژنو، اجاره‌بها گران و هزینه ماهانه اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه بین ۱۱۴۷ تا ۱۴۸۱ دلار است. همچنین برای اجاره یک آپارتمان سه‌خوابه افراد باید ماهانه بین ۲۱۷۲ تا ۲۸۴۶ دلار هزینه کنند. اگر فردی مایل به خرید آپارتمان در مرکز شهر باشد، میانگین قیمت برای هر متر مربع آن تقریباً ۱۲۰۱۷ دلار خواهد بود. در کشور سوئیس، هزینه غذا نیز زیاد و خواربار می‌تواند حتی گران‌تر از سایر کشورهای اروپایی باشد. قیمت یک وعده ناهار برای دو نفر در یک رستوران سوئیس ۲۴ دلار و هزینه شام ۱۰۳ دلار است. یک لیتر شیر در این کشور می‌تواند ۴.۶ دلار و یک قرص نان ۴.۷۵ دلار قیمت داشته باشد. میانگین هزینه ماهانه غذا برای یک نفر حدود ۸۳۲ دلار است.

به گزارش گردشگر آنلاین، حمل‌ونقل عمومی در سوئیس کارآمد، اما گران است، به طوری که افراد باید برای استفاده ماهانه از حمل‌ونقل عمومی، تقریباً ۹۰ دلار هزینه کنند. به دلیل مخارج بالای بیمه و عوارض جاده‌ای، مالکیت خودرو در سوئیس پرهزینه و قیمت هر لیتر سوخت ۲.۰۴ دلار است. متوسط مبلغ قبض آب و برق ماهانه برای یک فرد در سوئیس، ۱۴۱ دلار است و خدمات بازیافت و زباله ممکن است هزینه‌های اضافی را برای افراد به همراه داشته باشد. همچنین در این کشور قیمت اینترنت ماهانه ۵۰ مگابایت بر ثانیه تقریباً ۵۶.۸ دلار است.

پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

پرهزینه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20370

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.