• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان اعلام کرد

پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت در راستای پیشرفت ۴۰ درصدی

  • کد خبر : 16014
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت در راستای پیشرفت ۴۰ درصدی
گردشگرآنلاین - معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: عملیات احداث پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست.

به‌‌گزارش گردشگرآنلاین از سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: عملیات احداث پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شهریورماه سال‌جاری آغاز شده و تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: عملیات ساختمانی این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد و آماده تجهیز و بهره‌برداری چند منظوره مطابق اهداف تعیین‌شده خواهد شد.

او ادامه داد: فعالیت‌های در نظر گرفته‌ شده پس از بهره‌برداری مجموعه در بخش‌های علمی و پژوهشی، آموزشی و فضای برگزاری همایش، مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری و خدمات رفاهی است.

میرحسینی بیان کرد: لوت اولین اثر طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو است که به صورت مشترک با استان کرمان و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

او گفت: زمانی می‌توانیم از ارزش‌های جهانی لوت حفاظت کنیم که مردمانی که در حاشیه این بیابان زندگی می‌کنند این ارزش‌ها را شناخته و از منافع اشتغال و اقتصاد ناشی از حضور گردشگران بهره‌مند شوند تا انگیزه حفظ مشارکت در توسعه پایدار افزایش یابد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان ساخت: اجرای پروژه‌‌های زیرساختی در بخش گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت مردم منطقه را در آگاهی‌بخشی بیشتر نسبت به مزیت‌های این سایت مهم جهانی و ایجاد اشتغال و رشد پایدار اقتصادی فراهم آورد.

کویر لوت، بیابانی پهناور است که قریب به ۱۰ درصد از گستره ایران را در بر می‌گیرد. کویر لوت، از جمله مناطق خشک و فراگرم جهان محسوب می‌شود که ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این منطقه سرشار از ناشناخته‌ها است. مدت‌ها چال مرکزی گندم بریان در نزدیکی این کویر را به‌عنوان گرمترین نقطه کره زمین می‌دانستند.

کویر لوت منطقه‌ای عمدتا پست محسوب می‌شود که به‌لحاظ ارتفاع و ویژگی‌های جغرافیایی نامتقارن است.

پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت در راستای پیشرفت ۴۰ درصدی

پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت در راستای پیشرفت ۴۰ درصدی

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16014

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.