• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

پشت‌بام خورشیدی در برلین اجباری می‌شود

  • کد خبر : 17197
  • 01 ژانویه 2023 - 12:43
پشت‌بام خورشیدی در برلین اجباری می‌شود
گردشگرآنلاین - شهرداری برلین در تلاش برای تحقق مفهوم انرژی سبز، نصب پنل‌های خورشیدی برای ساختمان‌های تازه‌احداث را اجباری کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهرداری برلین اعلام کرد که از اول ژانویه، مالکان خصوصی موظف به نصب پشت‌بام خورشیدی روی ساختمان‌های تازه‌احداث خواهند شد. این قانون در مورد ساختمان‌های موجود که قرار است تحت بازسازی سقف قرار گیرند نیز اعمال می‌شود.

این راهی است که مقامات محلی برای ایجاد انرژی پایدارتر در محدوده شهر تلاش کنند. همچنین به خانوارها کمک می‌کند تا به سمت انرژی سبز جهش کنند و در نهایت قبض انرژی خانوارها را کاهش دهد.

تعهد خورشیدی برای ساختمان‌های مسکونی و همچنین سازه‌های تجاری و صنعتی اعمال می‌شود. بر اساس این قانون، ۳۰ درصد سقف باید به سیستم فتوولتائیک اختصاص داده شود. در مورد ساختمان‌های موجود، سازه‌های سقف، نورگیرها و موارد مشابه را می‌توان از مساحت سقف برای اجرا کم کرد. همچنین ساختمان‌هایی با مساحت قابل استفاده تا ۵۰ متر مربع از تعهد خورشیدی معاف هستند.

علاوه بر این، برلین مکانیسم‌های پشتیبانی مانند بودجه حمایتی و مشاوره برای ساخت‌وساز خورشیدی دارد. نهاد عمومی مستقل موسوم به «مرکز خورشیدی برلین» برای شرکت‌ها و افراد به صورت رایگان باز است که توصیه‌های لازم را در این رابطه ارائه می‌کند.

علاوه بر این، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، این شهر بودجه‌ای بالغ بر ۲۳.۷ میلیون یورو برای برنامه SolarPLUS باز کرده است که هدف آن کمک به شرکت‌ها و خانواده‌ها برای تأمین هزینه تأسیسات خورشیدی از جمله در ساختمان‌های فهرست‌شده است.

قانون خورشیدی برلین ابتدا در هفدهم ژوئن ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان تصویب شد و در شانزدهم ژوئیه ۲۰۲۱ لازم‌الاجرا شد. هدف قانون خورشیدی این است که پتانسیل خورشیدی در پشت بام برلین قابل استفاده باشد و در نتیجه سهم مهمی در دستیابی اهداف حفاظت از آب و هوا باشد.

بِرلین یا بِرلَن پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقام نخست را دارد.

پشت‌بام خورشیدی در برلین اجباری می‌شود

پشت‌بام خورشیدی در برلین اجباری می‌شود

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.