• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

پل تاریخی بوداپست تنها میزبان حمل‌ونقل عمومی می‌شود

  • کد خبر : 16740
  • 22 دسامبر 2022 - 8:39
پل تاریخی بوداپست تنها میزبان حمل‌ونقل عمومی می‌شود
گردشگرآنلاین - شهرداری بوداپست در حال نوسازی و بهسازی پل تاریخی شهر است که تصمیم گرفته شده است در آینده تنها وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی نظیر تاکسی و دوچرخه روی آن تردد داشته باشند.

به گزارش گردشگرآنلاین، “پل زنجیر” در پایتخت مجارستان، بوداپست، پس از تکمیل مرحله اولیه بازسازی تا حدی برای تردد باز شده است. این پل تاریخی بوداپست، یک جاذبه نمادین و همچنین محوری برای ترافیک در شهر است که اکنون میزبان حمل‌ونقل عمومی نظیر تاکسی و دوچرخه‌سواران است. بازسازی پل در تابستان ۲۰۲۱ آغاز شد، مقامات محلی می‌گویند این اولین بازسازی بزرگ پل از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

پل زنجیر اکنون به روی عابران پیاده بسته است، زیرا هنوز مسئولان در حال اجرای عملیات ساخت‌وساز هستند و قرار است در پاییز ۲۰۲۳ افتتاح شود. طبق بیانیه گرگلی کاراچسونی، شهردار بوداپست، مقامات یک رایزنی عمومی برای تصمیم‌گیری در مورد باز کردن این مکان برگزار خواهند کرد تا تصمیم بگیرند که پل برای تردد خودروها مورد استفاده قرار بگیرد یا به عنوان زیرساخت برای حمل‌ونقل عمومی نظیر تاکسی و دوچرخه باز شود. بازسازی این پل، ۱۸.۸ میلیارد فورینت مجارستان (حدود ۴۶ میلیون یورو) هزینه در بر داشته است و بازسازی نهایی در سال ۲۰۲۳ به مناسبت صدوپنجاهمین سالگرد آن تکمیل می‌شود.

پل زنجیر تا پیش از اجرای عملیات در حال خراب شدن جدی بود و توسعه مجدد باید روی ویژگی‌های ساختاری متمرکز می‌شد. به عنوان مثال، ۳۵۰ متر جاده قدیمی بتن آرمه تخریب شد و با میله‌های فولادی هشت تنی به عرض ۳.۵ متر بازسازی شد. همچنین عناصر تکیه‌گاه پل دچار خوردگی شده بود و در حالی که خطر ریزش نداشتند نیاز به تعویض داشتند.

عناصر اصلی پل حفظ اما تقویت شدند، پوشش‌های سنگی صیقلی شدند و چهار نماد شیر، دو تا در هر انتهای پل، به طور کامل بازسازی شد اما هیچ‌یک از آنها برای حفظ اصالت این بنای تاریخی بازسازی نشدند.

جدا از نصب چراغ‌های LED برای برجسته‌سازی هنر معماری، پل زنجیر در حال حاضر دارای فانوس‌های تزئینی به عنوان تنها منبع روشنایی خیابان است.

پل تاریخی بوداپست تنها میزبان حمل‌ونقل عمومی می‌شود

پل تاریخی بوداپست تنها میزبان حمل‌ونقل عمومی می‌شود

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.