• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
سرپرست میراث فرهنگی گیلان خبر داد

پنجشنبه بازارهای صنایع دستی گیلان از دهه فجر راه اندازی می شوند

  • کد خبر : 4742
  • 11 ژانویه 2022 - 20:17
پنجشنبه بازارهای صنایع دستی گیلان از دهه فجر راه اندازی می شوند

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان از راه‌اندازی برنامه‌های پنجشنبه بازار با ارائه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرستان‌های استان گیلان خبر داد.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، از راه اندازی پنجشنبه بازارهای صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: سنت مراسم پنجشنبه بازار در طول نسل‌های مختلف در سطح استان گیلان برقرار بوده و این مکان‌ها زمینه‌ای برای فروش محصولات اغلب دست‌ساز برای خصوصا اقشار محلی را فراهم می‌کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اضافه کرد: استان گیلان از جمله استان‌های با ظرفیت بالا درخصوص هنرهای سنتی و صنایع دستی در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ثبت روستای قاسم‌آباد در سطح جهانی با محوریت چادرشب‌بافی، پنج روستای ملی و شهر ملی صنایع دستی رشت با محور رشتی‌دوزی گواهی بر این امر است.

جهانی متذکر شد: براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا در سطح شهرستان‌های استان گیلان محل‌هایی برای استقرار برنامه‌های پنج‌شنبه بازار با محوریت عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی به منظور حمایت از فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی دایر شوند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان گیلان خاطرنشان کرد: برنامه‌های پنجشنبه بازار به طور هماهنگ و متوالی در روزهای پنجشنبه در مکان‌های مشخص شده دایر خواهند شد و امیدواریم در دهه مبارک فجر شاهد اجرای نخستین برنامه پنج‌شنبه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی در سطح استان گیلان باشیم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، سرپرست میراث فرهنگی گیلان همچنین از افتتاح ۳۵ پروژه تاسیسات گردشگری در ایام دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: تعداد ۳۵ پروژه زیرساخت تاسیسات گردشگری با برآورد حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، در طی ایام دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

جهانی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تعداد ۱۵۰ اتاق و حدود ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان گیلان افزوده شده و برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم بهمراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.