• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

پوستر روز فرهنگی نظرآباد رونمایی شد

  • کد خبر : 1176
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
پوستر روز فرهنگی نظرآباد رونمایی شد
گردشگر آنلاین - پوستر روز فرهنگی شهرستان تاریخی نظرآباد استان البرز (هشتم مهرماه ) همزمان با سالروز ثبت ملی محوطه باستانی ازبکی طی آیینی در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، فریدون محمدی  مدیرکل میراث فرهنگی البرز  ضمن قدردانی از حسن انتخاب اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ویژه امام جمعه نظرآباد اظهار داشت: هشتم مهر ماه روز ثبت محوطه باستانی ازبکی در فهرست آثار ملی به شایستگی به عنوان روز فرهنگی نظرآباد نامیده شده است.
او در ادامه با تأکید بر وجود شاخصه‌های فرهنگی زیاد در نظرآباد افزود:شهرستان نظرآباد همواره مهد تاریخ کهن بشری، فرهنگ، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصیل ایرانی بوده و هنرمندان و چهره‌های فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است.
محمدی یادآور شد: تلاقی روز فرهنگی نظرآباد با گرامیداشت روز جهانی گردشگری و وجود پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی بالقوه در آن می‌تواند این شهرستان را در سال‌های آتی به کانون و قطب برگزاری مراسم‌های هفته گردشگری در استان تبدیل کند.

همزمان با روز جهانی و گرامیداشت هفته گردشگری از کتاب جاذبه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی شهرستان  نظرآباد رونمایی شد.

در سومین روز از هفته گردشگری مصادف با سالروز ثبت محوطه ازبکی در فهرست آثار ملی آئین رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری نظرآباد با عنوان کهن خشت با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.
مهدی کاظمی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد بیان داشت:  این شهرستان  در غربی‌ترین نقطه البرز واقع شده و مهد تمدن کهن بشری بوده و  آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است.
او در ادامه با اشاره به وجود آثار شاخصی همچون محوطه ازبکی و تالاب صالحیه تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا گردشگران و مسافران بسیاری از مجموعه‌های تاریخی و طبیعی آن بازدید می‌کردند و امید است با گسترش واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنعت گردشگری رونق دوباره بگیرد.

وی  عنوان کرد: بر این اساس و با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی لزوم چاپ و توزیع بروشور و کتب راهنما حس می‌شد که به همت مسئولین و با رفع موانع این مهم محقق شد.
کاظمی بیان کرد: همچنین در حاشیه این مراسم کتاب گرشاسب‌نامه اندر شاهنامه تألیف استاد توس نوذر به رسم یادبود تقدیم فریدون محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز شد.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

تپه ۹ هزار ساله ازبکی یکی از آثار شاخص تاریخی کشور در این شهرستان قرار د

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.