• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
دبیرکل بنیاد جهانی انرژی ایران:

پویایی بافت تاریخی یزد با نگاه متعصبانه از بین می رود

  • کد خبر : 9148
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
پویایی بافت تاریخی یزد با نگاه متعصبانه از بین می رود
گردشگرآنلاین - دبیر کل بنیاد جهانی انرژی ایران با اشاره به اینکه نوآوری و تکنولوژی در خدمت ساکنان بافت تاریخی یزد قرار گیرد، گفت: نگاه متعصبانه و عدم استفاده از تکنولوژی مناسب پویایی بافت تاریخی یزد را از بین می برد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، هادی هزارخانی ظهر امروز – ۲۶ تیرماه – در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که در دفتر بنیاد جهانی انرژی در یزد برگزار شد اذعان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد فرصت‌ بسیار بزرگی است که برای یزد و ایران به وجود آمده اما متاسفانه در طول مدت پس از این رویداد، نتوانستیم از این ظرفیت و فرصت به درستی استفاده لازم را ببریم.
دبیرکل بنیاد جهانی انرژی ایران خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با معماری یزد باید به آن توجه شود آن است که به آن به صورت متعصبانه نگاه نکنیم.
وی با تاکید بر اینکه نگاه متعصبانه مشکلاتی را به ویژه برای ساکنان بافت به وجود می‌آورد تصریح داشت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که نوآوری حرف نخست را می‌زند و اگر خواسته باشیم در برابر تغییرات ایستادگی کرده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنیم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.
هزارخانی خاطرنشان ساخت: اگر افتخار می‌کنیم ما شهر زنده خود را در فهرست میراث جهانی ثبت کردیم باید فناوری‌ها و نوآوری‌ها را دیده و به آن احترام بگذاریم، در عین آنکه کلیات بافت تاریخی را حفظ کرده باشیم.
دبیرکل بنیاد جهانی انرژی ایران با تاکید بر اینکه داخل این بافت باید منطبق با زیست امروز ما باشد گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم جوان امروزی در بافتی زندگی کند که کمترین امکانات را نداشته باشد.
وی ادامه داد: بنیاد جهانی انرژی می‌تواند به این اکوسیستم کمک کند تا با حفظ هویت فرهنگی و اجتماعی علاوه بر حراست از این بافت، نوآوری و تکنولوژی را در خدمت ساکنان این بافت ارزشمند مورد استفاده قرار داد.
هزارخانی خاطرنشان کرد: یزد به دلیل ویژگی‌های خاصی که از آن بهره‌مند است، به عنوان پایتخت تاریخی و فرهنگی بنیاد جهانی انرژی انتخاب شد اما از این عنوان و برند به درستی استفاده نکردیم.
به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، دبیرکل بنیاد جهانی انرژی ایران افزود: لازم است که ما از این برند و ویژگی‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار یزد قرار گرفته بیشتر و بهتر بهره‌گیری کنیم و نتایج حاصل از آن را به بهترین شکل ممکن توسعه دهیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9148

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.