• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
آیت الله مدرسی:

پیاده‌روی اربعین نمادی روشن از وحدت مسلمانان جهان است

  • کد خبر : 11574
  • 16 سپتامبر 2022 - 14:48
پیاده‌روی اربعین نمادی روشن از وحدت مسلمانان جهان است
گردشگرآنلاین - امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی پیام‌های ارزشمند، انسان‌ساز و ماندگاری به همراه دارد و از جمله می‌توان به رشد فزآینده و صعودی جمعیت مشتاق اربعینی اشاره کرد.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش‌مرکزی یزد با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان و با اشاره به پیاده‌روی اربعین به نکاتی از آیات ۷۲ و ۷۴ سورره زمر اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای اصلا بدون شوق به بهشت و ترس از جهنم عبادت کرده‌اند و لذا می‌گویند ما فقط برای لقا پروردگار عبادت و بندگی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در روایتی نیز مطرح می‌شود که در مسیر بهشت انسان‌هایی  به حضرت سیدالشهدا(ع) برخورد می‌کنند و به حدی ملاقات آن حضرت لذت بخش است که حاضر نیستند این ملاقات را رها کنند و این افراد را بر خلاف اینکه نمی‌خواهند موقعیت فعلی را ترک کرده به بهشت بروند، نیز با احترام به طرف بهشت می‌کشانند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد:  از فعالیت‌های چشم‌گیر دست اندرکان و جریان‌سازان اربعین اعم از ستاد اربعین، وزات راه و شهرسازی، فعالان حوزه حمل و نقل، مخابرات، استانداری‌ها، نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و وزارت بهداشت لازم است تقدیر کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین موکب‌داران و مردم عزیز و دولت خوب عراق و خیران و واقفانی که در این زمینه تلاش کردند به ویژه یزدی‌هایی که با فعالیت گسترده خود و نظم و ضرورت سنجی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به نمایندگی از حسینیه ایران مشغول به فعالیت خدماتی و فرهنگی در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند هم در این عرصه بسیار خوب ظاهر شدند و از آنها هم تقدیر داریم.

مدرسی یزدی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی پیام‌های ارزشمند، انسان‌ساز و ماندگاری به همراه دارد و از جمله می‌توان به رشد  فزآینده و صعودی جمعیت مشتاق اربعینی اشاره کرد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: این مسئله به خوبی برای همه روشن می‌شود که نه تنها دین در جامعه افول نکرده بلکه نقش بسیار پررنگی دارد و  ارزش‌های آن همواره جوانان را به طرف خود جذب می‌کند که پیاده‌روی باشکوه اربیعن حسینی نمونه روشن و ارزشمند آن است.

وی گفت:  اگر موضوعاتی از این جنس در جامعه به درستی مدیریت شود و خوراک مناسبی برای آن تامین شود، مردم حاضرند مشتاقانه و آگاهانه و حتی همگام با هزینه و تحمل سختی‌ها  به طرف ارزش‌ها حرکت کنند و از ارزش‌ها هم دفاع کنند در غیر این صورت فعالیت‌ها اثرگذار نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از خطبه‌های خود به جنایات انگلیس در ۱۵۰ سال اخیر  اشاره کرد و گفت: با توجه به درک واصل شدن ملکه انگلیس باید برجنایات انگلیس در ۱۵۰ سال گذشته بلکه در دو قرن اخیر مروری صورت گیرد.

وی افزود: انگلیس در دو قرن اخیر طلایه‌دار استعمار در قاره اروپا بوده و فرقه‌سازی‌هایی مثل بهائیت و تربیت جاسوس در ایران از انگلیس شروع شد.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) افزود: فاجعه قحطی ساختگی در سال‌های ۱۲۹۶ تا  ۱۲۹۸ که می‌گویند ۱۰ میلیون ایرانی را به کام مرگ برد همزمان با جنگ جهانی اول و عملا یک هلوکاستی بود علیه ایرانیان که  آن هم با دست انگلیس رقم خورد.

مدرسی یزدی تصریح کرد: دست‌اندازی به صنعت نفت و در اختیار گرفتن امتیاز نفت به دست خود در سال ۱۹۰۱، توطئه برای شکست ملی شدن صنعت نفت و کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ ، طراحی و کمک به صدام در جنگ تحمیلی، طراحی و هدایت فتنه‌ها، خباثت‌های بین‌المللی انگلیسی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.