• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

پیاده‌سازی پلتفرم آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری

  • کد خبر : 20852
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
پیاده‌سازی پلتفرم آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری
گردشگرآنلاین - گروهی از فناوران یکی از شرکت‌ها، با پیاده‌سازی پلتفرم آنلاین و بومی، نسبت به توسعه صنعت گردشگری کشور اقدام کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، عباس بشیری، مدیرعامل این شرکت خلاق، ضمن اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه امور گردشگری، ادامه داد: طرح توسعه گردشگری مجمع همیاری، خدمت خلاقی است که توسط این مجموعه با پلتفرم آنلاین و بومی پیاده‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با ویژگی‌های خاص و نوآورانه و با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، گردشگری، رفاهی و خدمات آنلاین در راستای توسعه گردشگری با جذابیت‌هایی برای همه اقشار به‌ویژه نسل جوان طراحی شده است.

بشیری افزود: مهم‌ترین و محوری‌ترین اهداف این شرکت را می‌توان یافتن راه حل و ایجاد انگیزه برای مشارکت داوطلبانه افراد در امور گردشگری، حمایت از توزیع متقارن پول و سفر در مناطق مختلف و ارتقای سطح زندگی اجتماعی افراد دانست.

به گفته مدیر عامل این شرکت خلاق، این طرح در حوزه گردشگری و کسب و کارهای فضای مجازی، ثبت و در یک پلتفرم آنلاین ارائه شده است و مخاطبان آن که از اقشار مختلف و با هر نوع تحصیلاتی هستند، از طریق سایت و اپلیکیشن این طرح، می‌توانند به خدمات آن دسترسی پیدا کنند.

این فعال فناور ادامه داد: این طرح، شرکت را توانمند کرده تا تمامی اعضای طرح در فضایی سرشار از هیجان و نشاط، علاوه بر دریافت خدمات فرهنگی-آموزشی در موضوعات گردشگری، صنایع دستی، موفق به دریافت جوایز ویژه در قالب پکیج‌های سفر و محصولات صنایع دستی ارزشمند شوند که ارزش این جایزه، چندین برابر حق اشتراک‌های پرداختی اعضا است.

بشیری، اهمیت این طرح را در ارتقای سطح آگاهی جامعه، معرفی و حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی ذکر کرد و افزود: این طرح، از طریق فروش محصولات هنرمندان، حمایت از کارگزاران یا دفاتر گردشگری از طریق تامین مسافر، رزرواسیون مناطق بوم گردی و ایجاد چرخه مالی در مناطق روستایی و اشتغالزایی تاثیرگذاری بالایی داشته است.

وی این طرح را به عنوان زیرساختی برای حمایت از توسعه گردشگری نام برد و افزود: این مجمع از باشگاه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده است و توانسته بطور مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کند، این در حالی است که این عدد برای اشتغال‎زایی غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

مدیر عامل این شرکت خلاق، ادامه داد: ایجاد فضایی مناسب جهت استقبال و مشارکت مخاطبان در این طرح گردشگری حاصل ترکیب پیچیده و خاص محاسبات ریاضی و ارائه شیوه‌ای جدید و نوین مالی با نام صندوق معکوس و ترکیب آن با امور گردشگری و صنایع دستی از مزایای این طرح به شمار می‌رود.

بشیری به نقش بسیار مؤثر دولت به منظور حمایت اشاره کرد و گفت: ابتدایی‌ترین کار حمایتی می­‌تواند معرفی و اعتبار بخشیدن به شرکتهای خلاق باشد، متاسفانه به دلیل کلاهبرداری برخی شرکت‌ها و ورشکستگی برخی از مؤسسات مالی و اعتباری، اعتماد جامعه به شرکت‌ها و مؤسسات کاهش یافته است و انتظار می‌رود دولت با معرفی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به آن‌ها اعتبار ببخشد و از دستگاه‌های اجرایی بخواهد  با این شرکت‌ها همکاری کنند.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وی ادامه داد: از بین بردن بازارهای رانتی که منجر به رقابت سالم بین بخش خصوصی می‌شود و به شکل‌گیری یک بازار منسجم کمک می‌کند، می‌تواند از دیگر اقدامات تاثیرگذار دولت باشد.

مدیرعامل این مجموعه با تاکید بر حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشنهاد کرد: هماهنگی‌های لازم بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دستگاه اجرایی، تقویت و همکاری آن‌ها مستحکم شود تا خودمختاری دستگاه‌های اجرایی در برخی موارد منجر به تضعیف شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کوچک نشود.

پیاده‌سازی پلتفرم آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری

پیاده‌سازی پلتفرم آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20852

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.