• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
بعد از ۱۵ سال معطلی؛

چراغ موزه منطقه ای جیرفت با آغاز عملیات اجرایی فاز اول روشن شد

  • کد خبر : 22016
  • 28 می 2023 - 10:21
چراغ موزه منطقه ای جیرفت با آغاز عملیات اجرایی فاز اول روشن شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان تکمیل موزه منطقه ای جیرفت را ضروری عنوان کرد و گفت: برای اجرای فاز اول این موزه مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، فریدون فعالی ۱۱ دی ماه در حاشیه بازدید از پروژه  احداث موزه منطقه ای جیرفت که از سال ۱۳۸۶ بلاتکلیف است، اظهار کرد: موزه جیرفت منطقه ای است و  با توجه به اهمیتی که جیرفت و جنوب کرمان دارد، اینجا پیش بینی شده اما متاسفانه در نحوه اجرای آن مشکل  داشت که نقشه ها دوباره بازنگری و طراحی  شدند.

وی مساحت موزه منطقه ای جیرفت را ۱۲ هزار مترمربع عنوان کرد که فاز اول  آن ۴۰۰۰ متر مربع شامل گالری ها و مخازن است و افزود: برای فاز  اول از اعتبارات سفر هیئت دولت به کرمان ۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که  منتظر ابلاغ آن هستیم.

فعالی احداث موزه منطقه ای جیرفت را نقطه عطفی در  تحول گردشگری منطقه دانست و حمایت نماینده جیرفت را در مجلس شورای اسلامی خواستار شد و افزود: نماینده باید بخشی از  اعتبار موردنیاز را از طریق  سازمان مدیریت پیگیری  کند و همین که صدای پروژه موزه ملی جیرفت بعد از سال ها بلند شد، جای امیدواری است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در ادامه از ساماندهی ارگ تاریخی بم و باغ شاهزاده ماهان خبرداد و گفت: موزه جیرفت و محوطه باستانی کنار صندل با اعتبار دو میلیارد به صورت جدی در دستور کار هستند که مسقف شدن بخشی از تپه در اولویت است و  جزو دغدغه های میراث فرهنگی است زیرا  آغاز عملیات اجرایی پروژه های رها شده سخت تر از  تعریف طرح جدید است.

فعالی توجه کمیته برنامه ریزی جیرفت را نسبت به محوطه های باستانی و تاریخی خواستار شد و اظهار کرد: به واسطه ظرفیتی که در منطقه وجود دارد، می توانیم در بخش گردشگری کشاورزی و تاریخی ظرفیت سازی کنیم و اینکه تاکنون میراث فرهنگی در کمیته برنامه ریزی شهرستان دیده نشده، جای سئوال است.

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز با اشاره به مغفول ماندن محوطه های باستانی و تاریخی جیرفت گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی مناطق هیچ سبقه تاریخی ندارند اما صاحب موزه هستند و علی رغم اینکه جنوب و جیرفت به ساخت موزه نیاز مبرم داشته، نادیده گرفته شد و اشیاء تاریخی در محل موزه های کشورهای خارجی نگهداری می شوند و وقفه ایجاد شده در تکمیل موزه جیرفت باعث نگرانی دغدغه مندان شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان به همراه فرماندار جیرفت از محل آموزش صنایع دستی جیرفت نیز بازدید کردند و ضمن جمع بندی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نسبت به تامین زیرساخت های آموزشی و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی با همکاری فرماندار جیرفت قول همکاری داد.

چراغ موزه منطقه ای جیرفت با آغاز عملیات اجرایی فاز اول روشن شد

چراغ موزه منطقه ای جیرفت با آغاز عملیات اجرایی فاز اول روشن شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.