• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

چراغ کم سوی هتل‌های استان یزد رو به خاموشی

  • کد خبر : 1805
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
چراغ کم سوی هتل‌های استان یزد رو به خاموشی

گردشگرآنلاین – پس از گذشت حدود ۲۰ ماه از بحران کرونا زیر ساخت‌های گردشگری و هتلداری، آسیب‌های زیادی را از این بحران متحمل شده اند.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، رئیس جامعه هتلداران استان یزد با اشاره به تعطیلی ۳۵ تا ۴۰ درصد از مراکز اقامتی اسان یزد به دنبال گسترش بیماری کرونا، گفت: مراکز اقامتی و هتل‌ها این روز‌ها با چالش‌های بسیاری مواجه اند.چراغ کم سوی هتل‌های یزد  رو به خاموشی +فیلم

سید امیر ناصر طباطبایی، افزود: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، باز پرداخت اقساط تسهیلات کرونایی و اخطار‌های متعدد و حتی قطع آب و برق برخی مجموعه‌ها از جمله چالش‌هایی است که هتلداران و مجموعه‌های اقامتی با آن رو به رو هستند.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی نیرو‌های خود را تعدیل کرده اند، اظهار داشت: تاکنون حدود ۴۰ درصد نیرو‌های متخصص در مجموعه‌های اقامتی و هتلداری بیکار شده اند و یا در زمینه‌های دیگر مشغول به کار شده اند.

طباطبایی ضمن درخواست همراهی دولت و مجلس برای رفع چالش‌های پیش روی هتلداران، افزود: در حال حاضر گردشگری در بسیاری از کشور‌ها با رعایت شیوه نامه‌های مشخص در حال انجام است و تنها راه نجات زیر ساخت‌های گردشگری رونق این بخش است.

در ادامه لیستی از مکان های دیدنی این شهر را ارائه میدهیم:

جاذبه های شهر یزد

یزد یکی از شهرهای تاریخی ایران است که قدمت جاذبه های آن سبب شده این شهر جزء اولین شهر تاریخی خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان قرار دارد. با توجه به فراوانی جاذبه های شهر یزد و بناهای خشتی، این که نام این شهر تاریخی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده از آن به عنوان یک شهر بین المللی هم یاد می شود. یزد به شهر بادگیر ها و قنات ها مشهور است و در گوشه گوشه ی این شهر می توان به نظاره تاریخ نشست و از غرق شدن در زیبایی های آن لذت برد. در این مطلب الی گشت قصد دارد تا بخشی از جاذبه های شهر یزد را خدمتتان شرح دهد، با ما در ادامه این مطلب جذاب تاریخی ایرانی همراه باشید.

۱- مسجد جامع یزد

مطالب مرتبط:آب انبار گیو در استان یزد، فضایی که کمتر آن را دیده ایدمسجد جامع فهرج، بنای تاریخی ۱۴۰۰ ساله در یزد

مسجد جامع یزد یکی از شاهکارهای معماران هنرمند ایرانی است که در دل کویر ایران در استان یزد جلوه گیری می کند و یکی از مقاصد پرگردشگری است که مسافران زیادی از داخل و خارج آن را برای گشت و گذار در یزد انتخاب می کنند. این مسجد حدود ۱۰۰ سال و در طول ۳ دوره ساخته شده و یکی از پایه های اصلی حکومت ساسانیان به شمار می رفته است. چیزی که سبب شده این مسجد به نسبت دیگر مساجد ایران تفاوت داشته باشد خوابیدگی گنبد، سردر رفیع و بلند و همچنین کاشی کاری زیبا و منحصر به ‌فرد آن می باشد که هر چشمی را به خود خیره می کنند.

این اثر ارزشمند ایرانی در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

مسجد-جامع-یزد

۲- میدان وقت الساعت

از دیگر جاذبه های شهر یزد میدان وقت الساعت است. در این میدان یکی از قدیمی ترین برج های ساعت ایران و جهان قرار دارد و اولین ساعت شهری ایران به شمار می رود. ساخت این برج ساعت به زمان قاجار باز می گردد و طاق و قوس ها، تزیینات آجری و کاشی کاری های منقوش به خطوط آیات و … به آن جلوه ای خاص داده اند. ساخت این برج ساعت توسط ابوبکر یکی از ساعت سازهای ماهر یزدی انجام شده و امروز به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند ایران مطرح است.

این ساعت در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: استان یزد، شهر یزد، خیابان امام خمینی

میدان-وقت-الساعت

۳-  میدان امیر چخماق

یکی از نمادهای شهر یزد که کمتر کسی نام آن ها را نشنیده است میدان امیرچخماق است. در این میدان مجموعه ای از بناهای تاریخی و ارزشمند جلوه گری می کنند. یکی از شاخص ترین این جاذبه ها تکیه ای است با مناره های بلند که به عنوان اصیل ترین قسمت این شهر به یادگار مانده است. قدمت این میدان به قرن نهم هجری و زمان حکومت تیموریان باز می گردد و توسط فردی با همین نام امیر جلال الدین چخماق ساخته شده است. میدان امیرچخماق یا به گویش مردم یزد میرچخماق محلی برای گردهمایی مردم یزد می باشد.

میدان-امیر-چخماق

۴-  باغ دولت آباد

خوب بریم سراغ جاذبه هایی که شهر یزد را جهانی کرده است؛ باغ دولت آباد! این باغ جزء یکی از ۹ باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. عمارت بلند این باغ بلندترین بادگیرهای جهان را دارد و از نظر معماری بسیار ارزشمند است. این باغ یکی از قدیمی ترین باغ های ایرانی است که ۲۶۰ سال قدمت دارد و در وسعت ۶.۴ هکتاری خود، نشانه هایی از بهشت را جای داده است تا بیننده را به دنیایی دیگر ببرد. زمانی وارد این باغ می شوید احساس نمی کنید که در شهر کویری یزد هستید و بوی گل و گیاهان شما را مدهوش خواهند کرد.

آدرس: استان یزد، شهر یزد، خیابان شهید رجایی

باغ-دولت-آباد

منبع: صداوسیما

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.