• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
ورشکستگی هتل‌های چهارمحال و بختیاری در سایه بی‌تدبیریِ "دولت تدبیر"

چشم امید فعالان گردشگری به دولت رئیسی است

  • کد خبر : 1009
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
چشم امید فعالان گردشگری به دولت رئیسی است
گردشگرآنلاین - هتلداران استان چهارمحال و بختیاری با شیوع ویروس کرونا حدود ۱۷ ماه است که تعطیل هستند؛ این مسئله آن‌ها را با رکود جدی و ورشکستگی روبه‌رو کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از شهرکرد، شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور معضلات و چالش‌های خاصی را با خود به دنبال آورد، این ویروس در طی دوسال اخیر بر مشاغل زیادی آسیب وارد کرده و باعث تعطیلی برخی از آن‌ها شده است، یکی از مهمترین مشکلات به وجود آمده از این بیماری تعطیلی دامن‌گیری بود که نصیب واحدهای تجاری و گردشگری استان‌ها و شهر‌های مختلف شد.

در میان این چالش‌ها و معضلات به وجود آمده، واحدهای تولیدی بیشترین آسیب را متحمل شده و تعداد کثیری از آن‌ها با کاهش فعالیت خود به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیل و یا با ورشکستگی روبرو شدند، در نتیجه زنجیره‌ای از مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور رقم خورد و فصل جدیدی از مشکلات مختلف برای مردم به وجود آمد.

گردشگری و مراکز گردشگری نیز که به عنوان صادرات‌های نامرئی کشور به شمار می‌روند کمتر از واحدهای تولیدی آسیب ندیده و حجم ورود گردشگر به بسیاری از شهرهای توریستی و گردشگرپذیر کاهش پیدا کرد.

هتلداران استان چهارمحال و بختیاری نیز با شیوع ویروس کرونا حدود ۱۷ ماه است که تعطیل هستند، بدون اینکه حمایت چندانی از سوی مسئولان داشته باشند، کرونا تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی را به صورت خودجوش تعطیل کرد و سبب شد این اقدام موجب کاهش ورود مسافر به مراکز گردشگری استان شود.

کشور ایران و استان های مختلف خصوصا استان چهار فصل چهارمحال و بختیاری به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از مراکز مهم گردشگری به شمار می‌روند، گردشگری که می‌تواند ارزآور و سبب جایگزینی درآمد‌های نفتی شود اما عدم حمایت و توجه دولت سابق مانع این پشرفت در سال‌های اخیر شد.

ورشکستگی و تعهدات سنگین بانکی هتلدارن استان در بحران کرونا

فریدون رئیسی، رئیس جامعه هتلداران چهارمحال و بختیاری با اشاره به معضلات هتلداران و میهمانپذیرداران در استان، اظهار داشت: با توجه به همه‌گیری ویروس منحوس کرونا در استان حدود ۱۷ ماه است که هتل‌ها  تعطیل هستند.

وی افزود: بسته شدن پی‌در‌پی راه‌های استان و ناهماهنگی بین ارگان‌های مختلف از جمله معضلاتی است که سبب شده هتل‌ها تعطیل و گردشگری استان راکد شود، با توجه به خساراتی که کرونا به مشاغل مختلف وارد کرد و قدمی از سوی مسئولین دولت قبل برداشته نشد، در حال حاضر چشم و امید تمامی مشاغل خصوصاً هتلداران و مراکز گردشگری به دولت جدید است.

رئیس جامعه هتلداران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه رایزنی و صحبت لازم با وزیر دولت جدید در رابطه با ادامه فعالیت هتلداران و حوزه گردشگری صورت گرفته است، تصریح کرد: تمامی فعالیت و اقدامات ما در آینده بستگی به تصمیم وزیر و دولت جدید دارد که آیا می‌توان با وضعیت فعلی ادامه داد یا اینکه رو به ورشکستگی خواهیم رفت.

رئیسی در ادامه می‌گوید: برخی از هتلداران استان در وضعیت کرونا و تعطیلی‌های پیش آمده دچار بدهی و تعهدات سنگین بانکی شده‌اند و در حال حاضر این افراد بلا تکلیف هستند، نه تسهیلاتی ارائه ‌می‌شود و نه حمایتی صورت می‌گیرد، با این که گردشگری در کشور می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد اما حمایتی وجود ندارد.

در صورت حمایت، استان یکی از مراکز مهم گردشگری می‌شود

وی با اشاره به پیشنهاد خود به وزیر جدید، بیان کرد: ما باید هتل‌ها را به مراکز امن تبدیل کنیم تا میهمانان و توریست‌ها با اطمینان خاطر کامل به استان وارد شوند تا چرخ هتل‌ها و مراکز گردشگری به کار افتد، همچنین گویا بنا بر این است که مهر ماه سال جاری هتل‌ها و مراکز گردشگری بازگشایی شده توریست خارجی وارد استان شود که ارزآوری آن به تبعات مختلف کشور کمک خواهد کرد.

رئیس جامعه هتلداران چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین وزیر دولت جدید باید از وزیر امور خارجه درخواست کند تا اجازه ورود توریست خارجی به کشور را نیز صادر کند، افراد زیادی در کشور‌های مختلف خواستار بازید از ایران و چهارمحال و بختیاری هستند، استان ما به دلیل موقعیت جغرافیایی که بین استان‌ها دارد اگر حمایت‌های لازم انجام شود می‌تواند به یکی از مراکز مهم گردشگری باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.