• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

چشم های همیشه بیدار دریادلان و حافظان خلیج فارس

  • کد خبر : 1484
  • 17 اکتبر 2021 - 11:46
چشم های همیشه بیدار دریادلان و حافظان خلیج فارس
گردشگرآنلاین - آب‌های خلیج فارس همواره تحت پوشش نیروهای مقتدرمسلح بویژه دریایی ارتش و سپاه ، دریابانی و بسیج مردمی بوده و هست که باچشم های همیشه بیدار این دریادلان دیگر جایی برای غریبه ها در این آبراهه نیست و اجازه هیچ تعدی را به دشمن نخواهند داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، استان هرمزگان درجنوب کشور بواسطه دراختیار داشتن ۱۰۳هزار کیلومتر مربع شامل ۶۷هزار کیلومتر وسعت خاک و ۳۱هزار کیلومتر دریا، ساحل وجزیره  و کنار گرفتن  درشمال خلیج فارس و بزرگترین آبراه بین المللی هرمز با حضور نیروهای مسلح امنیت پایدار را به اثبات رسانده است.

آنچه در نیروهای مسلح در حوزه هرمزگان شاهدهستیم نتیجه امنیت و اقتداری است که توسط  جوانان این مرز و بوم حاکم شده و همانند حوزه های دیگر نیز ملت همیشه در صحنه ایران که لحظه به لحظه لبیک گوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی هستند، در کنار دولتمردان و نیروهای مسلح برای درخشان تر کردن کشورمان مقتدرانه ایستاده‌اند لذا هرکس بخواهد حرکت اشتباهی در منطقه خلیج فارس کند، به طور حتم با مشت محکمی مواجه خواهد شد.

مردم و کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی سایر کشورهایی که از قبل تجارت و تعاون اقتصادی از ظرفیت خلیج فارس استفاده می‌کردند، باید بدانند امنیت این آبراهه با حضور ایران مقتدر قابل تامین است نه با حضور غریبه هایی که هرجا پاگذاشتند، ناامنی، خشونت و جنگ و ستم به بارآورده اند.

آینده جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد اعم از امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در مسیر بالندگی و اقتدار قرار گرفته است، در جنگ تحمیلی نیز، تمام ابزار و امکانات مالی و سخت افزاری و نرم افزاری استکبار جهانی با هدف شکست جمهوری اسلامی ایران در ابتدای راه، به کارگرفته شد اما نتیجه عکس داد.

نیروهای مسلح باتوجه به جنگ هشت ساله رزمندگان ایرانی در شهرها  و روستاها به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران لبیک گفتند و با تمام وجودشان در میدان جنگ و جبهه حضور یافتند؛ امروز هم نیروهای مسلح ما باید هر روز آمادگی دفاع برای هرگونه تهدید را داشته باشند.

 بسیج مردمی و شرکت در رزمایش‌های دریایی اقتدار

نیروی دریایی سپاه از زمان تشکیل بسیج دریایی در سال ۱۳۹۷ توانسته با همراهی و همیاری بسیجیان جان برکف و استفاده از توان وظرفیت  مردم ولایت مدار تاکنون ۵۳۰ ناوگروه در سواحل جنوب و شمال سازماندهی نماید و در مواقع لزوم و ضرورت‌ها هم از ظرفیت بالای این بسیج دریایی مردم پایه استفاده و بهره گیری کرد.

یکی از جلوه‌های آمادگی رزمی دریایی، تکمیل حلقه توان دفاعی اعم از تجهیزات، امکانات و اداوات و برگزاری رزمایش‌هاست که در سالجاری علاوه بر تامین ادوات، در شهریورماه امسال هم شاهد برپایی رژه دریایی بسیج مردمی از سوی نیروی دریایی منطقه یکم سپاه بودیم و دراین راستا دستاوردهای خوبی در این بخش داشته که ضمن آمادگی و روحیه خوب نیروها، قدرت دفاعی دریایی در این حوزه به نمایش گذاشته شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بزرگترین رژه شناوری مردمی بسیج در ۳۰ شهریورماه سالجاری در گفت و گو باگردشگرآنلاین با تاکید بر اینکه دفاع بایستی ماندگار باشد، تصریح کرد:‌ دشمن باید تاب آوری را در یک عملیات ببیند،‌ این تاب‌آوری با مشارکت همه مردم محقق می‌شود و از همین رو، افزون بر ۳۸ هزار نفر در قالب بسیج دریایی در طول ساحل ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جنوبی و همچنین ساحل شمال کشور سازمان یافته‌اند که افزون ‌بر ۱۵ هزار نفر در مرحله اول سازمان دادیم.

دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقدند دفاع باید مردمی باشد، اظهارداشت:‌ دفاع از جزیره‌ها و سواحل کشور را همین نیروهای بسیج دریایی مردمی انجام می‌دهند و لذا اگر بتوان مردم را سازمان داد، دفاع مستحکم مردمی در دریا ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان داشت: فلسفه تشکیل بسیج دریایی مردمی برای دفاع از کشور است که به صورت آشکار و پنهان در برابر هر دشمنی که بخواهد گزندی به این کشور بزند و یا چشم طمعی داشته باشد، می‌ایستند.

فرمانده ندسا با اشاره به رژه بسیج دریایی در ۳۱ شهریورماه امسال اظهارداشت: رژه بسیج دریایی اقتدار و عزت نظام ولایت مدار مردمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد و همچنین از دیگر مزیت‌های این رزمایش پیام صلح، دوستی، برادری، ایثار، ولایت مداری و ایجاد امنیت پایدار در سواحل دریای خلیج فارس و دریای عمان بود که در حوزه سازمان رزم نیز موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آمادگی‌ها و سازماندهی منظم و کارآمد ناوگروهای بسیج دریایی شده است.

دریادارتنگسیری افزود: این رژه اقتدار بسیج مردمی در عرصه دریا، نمایشی از عزت ملی و عظمت وحدت ملی و بصیرت دینی  بسیجیان ولایتمدار بود که با شناورهای خود برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار منطقه ای و نشان دادن روحیه ولایت مداری و سربازی ولایت بودن برای نشان دادن امید و نشاط معنوی جهاد به عرصه میدان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت و شیعه ساحل نشین در آن حوادث  مثل سیل خوزستان و شمال حماسه‌هایی آفریدند که ماندگار خواهد شد و امروز هم این بزرگواران به یاد برادران و خواهرانی که در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و شهدای مظلوم دریایی در این رژه دورهم جمع شده و این رژه دریایی باشکوه را برگزار کردند.

قدرت بازدارندگی و اشراف کامل بر جغرافیای خلیج فارس

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از سامانه‌های نوین جنگالی توانسته اشرافیت کاملی بر جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز به دست آورد که این مهم امروز از افتخارات نیروی دریایی ما است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این راستا گفت: همه سامانه های استفاده شده در نیروی دریایی سپاه اعم از موشکی، پدافندی، جنگالی، پهپادی، زیرسطحی به طور کامل بومی و تولید داخل است و یگان های رزمی  شناوری، تکاوری و بسیج دریایی نیروی دریایی ما در سطح  آمادگی های فوق العاده به سر می برند و قادر هستند در مواجهه با هر تهدیدی با هر مقیاسی، در هر نقطه ای «واکنش سریع» نشان داده و قاطعانه به آن  پاسخ دهند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز جمعه (۲۳ مهرماه) در جریان بازدید از یگان های نیروی دریایی سپاه مستقر در جزیره های خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز، روند صعودی  سطح آمادگی‌های دفاعی – رزمی یگان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قدرت دفاعی و تهاجمی ما برای واکنش های سخت به هر دشمنی به طور کامل آماده و سریع است.

وی بیان داشت: امروز نیروی دریایی سپاه، با توکل بر خداوند متعال و مجاهدت فرمانده و رزمندگان دریادل آن، با استفاده از توان و ظرفیت بالای تفکر، خلاقیت و دانش افسران جوان و انقلابی اش برای طراحی، ساخت و تولید هر سازه و سامانه مورد نیاز راهبرد دفاعی کشورمان آمادگی دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: نیروی دریایی سپاه در آینده ای نزدیک به یک نیروی مُسَلَم در تراز انقلاب اسلامی و قاطع برای دفاع از منافع حیاتی کشور عزیزمان در دریا خواهد رسید و قدرت تعقیب دشمن در اعماق طولانی تر را به رخ خواهد کشید.

سردار سرلشکر سلامی یادآورشد: ظرف سال‌های اخیر بویژه سه سال گذشته، نیروی دریایی سپاه به واسطه همت بلند فرماندهان این نیرو و در قله آن فرمانده نیروی دریایی سپاه، برادر عزیزم سردار تنگسیری و همرزمانشان، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در تمام عرصه های قدرت در نیروی دریایی سپاه بویژه ساخت و تولید شناورهای پیشرفته، پهپادهای برد بلند و موشک های هدایت شونده دریا‍‍‍‍‍‍پایه در کلاس های مختلف، رقم زده اند.

وی با تاکید براینکه قدرت دفاعی و تهاجمی ما برای واکنش های سخت به هر دشمنی به طور کامل آماده و سریع است، اظهارداشت: ما برای هر سناریویی آمادگی داریم و امروز بخشی از این آمادگی ها در کرانه های خلیج نیلگون همیشه فارس مشاهده  می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمنان ما باید به این درک از واقعیت قدرت تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سپاه برسند که در سیاست‌ها و راهبردهای دفاعی ما هیچ گونه عملی، از هیچ دشمنی، در هیچ نقطه ای با هیچ مقیاسی نیست که قابل تحمل باشد و ما را وادار به واکنش‌های سرسختانه، قاطعانه و سریع نکند.

امنیت دریایی فرا تر از مرزها

ماموریت مهم تامین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه دریاها از زمان دفاع مقدس تا به امروز برعهده نیروی دریایی بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی که داریم بازنداشته و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته ایم.

در اهمیت توانمندی نیروهای دریایی کشورمان همواره شاهد اسکورت کشتی های نفتی وتجاری درطول سالهای اخیر بودیم و به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش بامداد روز – شنبه – تکاوران ناوگروه ۷۸ نیروی دریایی ارتش در یک عملیات موفق حمله دزدان دریایی به کاروان تجاری ایرانی در خلیج عدن را دفع کردند.

شهرام ایرانی افزود: ناوگروه ۷۸ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوشکن البرز در حین اسکورت دو نفتکش ایرانی با حمله ۵ قایق دزدان دریایی که در حقیقت ما آنها را تروریسم دریایی می‌دانیم، مواجه شد که با اقدام به موقع تکاوران این ناوگروه و تیراندازی ایذایی آنان قایق‌های مهاجم مجبور به ترک صحنه شدند و حمله آنها دفع شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیداری که اخیرا (۱۹ شهریوماه امسال) با امام جمعه بندرعباس داشت، گفت: پهنه خلیج فارس و دریاهای عمان و خزر زیر سیطره نیروی دریایی ارتش است و نیروهای جان برکف این فرماندهی با تمام توان از امنیت دریایی و منافع ملی جمهوری اسلامی حراست و سیادت خواهیم کرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان افزایش توان دفاعی و ارتقای روحیه سلحشوری کارکنان نیروی دریایی در مواجهه با نیروهای استکباری اظهارداشت: به پشتوانه میهن اسلامی مان و با تکیه بر مردم عزیزمان با تمام توان در مقابل نیروهای استکباری ایستاده ایم  این پشتوانه کشوری و مردمی، برای ما قدرتمندترین سلاح است.

وی بیان داشت: شرایطی که امروز رقم خورده است، تقویت توان دفاعی و بنیه نظامی است تا ان شاالله دشمن، منطقه خاورمیانه را ترک کند.

دریادار ایرانی، گام دوم انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی و جامعه اسلامی را اولویت اول نیروی دریایی دانست و افزود: هدف گذاری ما اجرایی شدن فرمان فرماندهی معظم کل قوا و منویات ایشان است و همیشه به همرزمانم می‌گویم وقتی رهبر معظم انقلاب جمله ای می فرمایند باید بسیار اندیشه کنیم؛ چرا که می شود کتاب ها از آن مطلب بیرون آورد.

فرمانده نداجا افزود: فرمانده معظم کل قوا در حکمی که به بنده ابلاغ فرمودند بیان داشتند که از ظرفیت‌های نداجا استفاده کنید، این جمله بسیار مهمی بود که جای بسیار تامل و تلاش دارد و سرلوحه کار ما همین فرمان است که ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و مسیر را به گونه‌ای ریل گذاری کنیم تا با استفاده از تجربه های گذشته و جدید حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در اقیانوس‌ها و دریاها پایدارتر و مقتدر بشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ۱۹ مهرماه جاری با حضور در استان بوشهر نیز گفت: مهم ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت شاهرگ اقتصادی ایران تا دورترین نقطه دریاها است و تنها کشور منطقه هستیم که به شکل مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط مختلف تحریم و تهدید با اقتدار انجام می‌دهیم.

امیردریادار شهرام ایرانی اعلام کرد: بیش از۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد و امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزان مان در سیاست خارجی کشور شده است.

وی درباره ارتقای توان دریانوردی نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در این راستا در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود با اقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های‌ خود در سطح اقیانوس‌ها هستیم و امروز نیروی دریایی با بهره گیری از توان و دانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تامین کند و در عمق دریا ماموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.

وی ادامه داد: امروز اسکورت شناورها با همت ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد، هم اکنون نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناورهای نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.

امیردریادار ایرانی گفت: در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود، هرچند دشمن برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد باز می‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کنند.

نیروی دریایی حضور پررنگی در سواحل مکران دارد

در استان هرمزگان و حوزه خلیج فارس کارهای عظیم و شایسته‌ای در توسعه حضور و نقش ‌آفرینی عزیزان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته است که طبق گفته نماینده ولی فقیه در هرمزگان این حضور و حرکت ارزشمند نداجا را بویژه در سواحل مکران شاهد بودیم.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار اخیر با فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، حضور نیروی دریایی ارتش در سواحل دریای عمان را موجب برکت دانست و بیان داشت: نیروی دریایی در شهرستان جاسک مثل استقرار کشتی حضرت نوح در کوه جودی آرامشی را بعد از طوفان به منطقه و کشورهای همسایه می‌دهد و کشورهای همسایه هم به طور قطع این آرامش حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سواحل مکران را احساس خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود:  حضور نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همه ابعاد اقتصادی، اقتدار نظامی و هم در مسائل اجتماعی مناطق محروم حوزه سواحل مکران در شرق هرمزگان  اثرگذار بوده است.

وی بیان داشت: پیامی که مسوولان ما به کشورهای همسایه مخابره می کنند این است که  حضور ما  در آب های آزاد و در منطقه در راستای تحقق امنیت دریایی در راستای تحقق منافع همه کشورهای همسایه است.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: ما امروز می بینیم کمتر کشورهایی این طراحی را دارند که حرکت خود را به سمت آب‌های بین‌المللی آن هم در یک زمان طولانی و با اقتدار مستقل به دور از نگاه‌های وابسته به نظام استکباری و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی که ذیل آمریکا حرکت‌های را می کنند، در آب های دنیا داشته باشند اما کشور مستقلی که بدون توجه به کشورهایی مثل آمریکا نقش آفرینی می کند در مقابل یک قدرت جهانی به طور قطع امیدبخش یک آینده بسیار روشن برای همه ما باشد.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: با افزایش توان دفاعی و ارتقای روحیه سلحشوری کارکنان نیروی دریایی ارتش به پشتوانه میهن اسلامی مان و با تکیه بر مردم عزیزمان با تمام توان در مقابل نیروهای استکباری ایستاده ایم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابرازداشت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نقش راهبردی را ایفا می کند و آینده جهان اسلام و آینده تمدن اسلامی در دنیایی که در آن قرار گرفتیم، در گروی همین حرکت های غرورآفرین و حرکت های مشابه آن است که به حمدالله نیروی دریایی پیشتاز و پیشگام در انجام ماموریت های بین المللی است.

وی خطاب به فرماندهان ارشد نیروی دریایی ارتش گفت: امروز با این اقتداری که ورود پیدا کردید مطمئن هستیم که راه و زمینه را برای تحقق منویات نظام جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی محقق خواهد کرد و این دور از دسترس نیست، معادله قدرت در خاورمیانه امروز اتفاق افتاده که با توکل بر خدا این معادله قدرت در کشورهای فرامنطقه‌ای تغییر پیدا کرده است.

نیروی دریایی توانمند در حفاظت از امنیت آب های داخلی و بین المللی

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز این قدرت و توانمندی را دارد که حضوری مقتدرانه برای حفظ امنیت کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند و هر نقطه ای از آب‌های داخلی و بین‌المللی را داشته باشد.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی به مرحله ای از خودکفایی در ادوات وتجهیزات و همچنین توانمندی و آمادگی بالایی رسیده هم اکنون حافظ بیش از سه هزار کیلومتر مرز آبی ایران و دفاع از منابع حیاتی و راهبردی کشور در مناطق مرزی است.

استان هرمزگان با بهره مندی از ۲ هزار و ۲۳۷ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره و همچنین وجود ۷۱ بندر بزرگ و کوچک در کرانه خلیج فارس و دریای عمان، همواره به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی و دریایی ایران در ایران مطرح است که توجه جدی به مرزهای دریایی و ساحلی این منطقه بویژه سواحل مکران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

همچنین هرمزگان به عنوان پهناورترین استان ساحلی جنوب کشور و ۱۴جزیره با تنوع زیست محیطی، مسکونی، گردشگری و تجاری نیازمند حفظ حریم دریا، یکپارچه سازی سواحل و صیانت از این نعمت خدادادی است.

آری امروز امنیت مرزهای آبی و خاکی کشورمان را مرهون رشادت‌ها و غیورمردی‌های مردانِ بی ادعایی هستیم که شبانه روز با تمام توان و قوا، مشغول حراست و حفاظت از کیان کشور هستند که باید به آنان خدا قوت گفت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.