• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

چیدمان‌های عظیم هنری در کنار اهرام مصر

  • کد خبر : 8731
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
چیدمان‌های عظیم هنری در کنار اهرام مصر
گردشگرآنلاین - نمایشگاه «ابدیت اینجاست» بار دیگر در «فلات جیزه»‌ واقع در مصر برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از نشنال، «فلات جیزه» واقع در مصر برای بار دوم میزبان نمایشگاه هنر مدرن «ابدیت اینجاست»‌ خواهد بود.

این نمایشگاه هنری از ۲۷ اوت تا ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد و در جریان آن آثار هنری «ال سید» هنرمند تونسی ـ فرانسوی،‌ «جی آر» هنرمند فرانسو، «احمد کارالی» هنرمند مصری و «ناتالی کلارک»‌ هنرمند آمریکایی ـ بریتانیایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه، نخستین‌بار در اوت سال گذشته در «فلات جیزه»‌ و با نمایش چیدمان‌های عظیم و سایر آثار هنری هنرمندان مصری و خارجی برگزار شد.

در طول سه هفته ۵۰۰,۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. «جی آر» هنرمند فرانسوی که در نمایشگاه پیشین حضور داشت، در نمایشگاه دوم نیز شرکت خواهد کرد. اثر هنری او دست عظیمی که یک عکس از هرم را نگه داشته است به تصویر می‌کشید. با تماشای این عکس از زاویه مناسب، به نظر می‌رسید بخشی از هرم از آن جدا شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، مِصر با نام رسمی جمهوری عربی مصر (به عربی: جُمهوریَّهِ مِصرَ العَرَبیَّه) کشور مستقل و فراقاره‌ای در آفریقا و آسیا است. بخش بزرگ مصر در شمال شرقی آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در آسیای غربی قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار گرفته و از غرب با لیبی(۱٬۱۱۵ کیلومتر)، از جنوب با سودان(۱۲۷۶ کیلومتر) و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل(۲۰۸ کیلومتر) و در نوار غزه با فلسطین (۱۳ کیلومتر) مرز زمینی دارد.

تمدن در منطقه کنونی مصر که در کناره رود نیل شکل گرفته در زمره کهن‌ترین تمدن‌ها به‌شمار می‌آید که از حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد موجود است. مصر باستان سرزمین فرعون‌ها بود و آثار تاریخی برجسته‌ای چون اهرام سه‌گانه و نیایشگاه بزرگ را از آن دوران به یادگار دارد. در اسطوره‌های سامی محل برآمدن پیامبرانی مانند یوسف و موسی را در همان دوران و در سرزمین مصر آورده‌اند.

منبع: نشنال

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.