• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ژاپن به محدودیت‌های کرونا پایان داد

  • کد خبر : 12594
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۲
ژاپن به محدودیت‌های کرونا پایان داد
گردشگرآنلاین - ژاپن با مغازه‌های سوغاتی تعطیل و کمبود کارکنان هتل به روی گردشگران باز می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، از آنجایی که ژاپن این هفته پس از بیش از ۲ سال محدودیت همه‌گیری درهای مملکت خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند، انتظارات برای رونق گردشگری در میان مغازه‌های بسته و کمبود کارکنان با ناامیدی مواجه است.

ژاپن از روز سه‌شنبه سفر بدون روادید را برای ده‌ها کشور بازمی‌گرداند و به برخی از سخت‌ترین کنترل‌های مرزی جهان برای کاهش سرعت شیوع کووید ۱۹ پایان می‌دهد.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، برای کمک به تقویت اقتصاد و بهره‌مندی از مزایای کاهش ارزش ین به پایین‌ترین حد ۲۴ سال اخیر روی گردشگری حساب می‌کند. در سال ۲۰۲۲ بیش از نیم میلیون بازدیدکننده به ژاپن آمده‌اند؛ در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ رکورد ۳۱.۸ میلیون نفر بود.

دولت هدف ۴۰ میلیونی را در سال ۲۰۲۰ با بازی‌های المپیک تابستانی داشت که این هدفگذاری با ویروس کرونا از بین رفت.

کیشیدا گفت: دولت در نظر دارد سالانه پنج تریلیون ین(۴۹.۵ میلیارد دلار سنگاپور) برای گردشگری هزینه کند اما این هدف ممکن است برای بخشی که در طول همه‌گیری از بین رفته، بسیار بلندپروازانه باشد.

بر اساس داده‌های دولت اشتغال هتل‌ها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا  ۲۰۲۱به میزان  ۲۲ درصد کاهش یافته است.

تاکاهیده کیوچی، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی نومورا، در گزارشی نوشت: هزینه بازدیدکنندگان خارج از کشور تا سال ۲۰۲۳ تنها به ۲.۱ تریلیون ین خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۵ از سطح قبل از کووید فراتر نخواهد رفت.

با این حال تقاضای سفرهای بین‌المللی تا حدود سال ۲۰۲۵ به‌ طور کامل بهبود نمی‌یابد.

فرودگاه ناریتا، بزرگترین فرودگاه بین‌المللی ژاپن در حدود ۷۰ کیلومتری توکیو، به طرز وحشتناکی ساکت و حدود نیمی از ۲۶۰ مغازه و رستوران آن تعطیل شده است.

البته واکسیناسیون از جمله برای کودکان شرط لازم برای ورود گردشگران به ژاپن است. بازگشت ناگهانی به وضعیت پیش از همه‌گیری وجود ندارد زیرا محدودیت‌ها در مقایسه با سایر کشورها هنوز بسیار سخت است. ژاپن همچنان به شدت تشویق می‌کند که مردم در داخل خانه از ماسک استفاده کنند و از صحبت با صدای بلند اجتناب کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده تقریبا ۷۳ درصد از هتل‌ها در سراسر کشور در ماه آگوست در مقایسه با ۲۷ درصد در سال گذشته با کمبود کارگر مواجه بود.

ژاپن به محدودیت‌های کرونا پایان داد

ژاپن به محدودیت‌های کرونا پایان داد

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.