• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

کاخ شهرستانک به بزرگترین مجموعه بومگردی کشور تبدیل خواهد شد

  • کد خبر : 14075
  • 05 نوامبر 2022 - 9:59
کاخ شهرستانک به بزرگترین مجموعه بومگردی کشور تبدیل خواهد شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، فریدون محمدی گفت: کاخ شهرستانک به سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی واگذار شده اما فاقد آب، برق، گاز، فیبر نوری و راه دسترسی مناسب است که اگر این زیرساخت‌ها تأمین نشوند سرمایه‌گذار عملا نمی‌تواند کاری از پیش‌ببرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: بنابراین وزیر میراث فرهنگی از استاندار درخواست کرد تا نسبت به رفع مشکلات این مجموعه اهتمام داشته باشند.

محمدی با تقدیر از پیگیری مجدانه استاندار در این زمینه اظهار کرد: امسال در چند مرحله بازدیدهایی توسط استاندار از کاخ شهرستانک صورت گرفت و در جلسه ای با حضور استاندار و روسای ادارات مربوطه مشکلات بررسی و مقرر شد ما طی نامه‌ای نقشه و مختصات جاده  را به منابع طبیعی و محیط زیست برای استعلام تحویل داده و فورا نسبت به ساخت راه توسط راه و شهرسازی اقدام شود.

او افزود: همچنین ایجاد زیر ساخت‌های مخابراتی، گاز، برق و دیگر زیرساخت‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ابراز امیدواری کرد که در صورت فراهم شدن زیر ساخت‌ها این مجموعه تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته محمدی کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل شود. مرمت این بنا اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از مرمت کامل ظرفیت اقامت حدود ۵۰۰ نفر را دارد.

کاخ‌ شهرستانک یا عمارت ناصرالدین شاهی شهرستانک، کاخی مربوط به دورهٔ قاجار در روستای شهرستانک است.

ناصرالدین‌شاه در ماه‌های گرم سال در چادرهایی که برای او در شهرستانک نصب می‌کردند منزل می‌کرد. در ۱۲۹۴ قمری دستور داد کاخی در این منطقه احداث کند از این رو به امین‌السلطان دستور داد اقدام به طراحی و ساخت کاخ شهرستانک کند. او نیز حاجی ابوالحسن معمارباشی را مأمور به ساخت کاخی در ابتدای دره و سرچشمه رودخانه شهرستانک کرد. ساخت کاخ در ۱۲۹۵ قمری پایان یافت.

کاخ شهرستانک به بزرگترین مجموعه بومگردی کشور تبدیل خواهد شد

کاخ شهرستانک به بزرگترین مجموعه بومگردی کشور تبدیل خواهد شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=14075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.