• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

کاخ نیاوران برای نخستین بار به راهنمای گردشگری صوتی مجهز شد

  • کد خبر : 9864
  • 10 آگوست 2022 - 10:17
کاخ نیاوران برای نخستین بار به راهنمای گردشگری صوتی مجهز شد
گردشگرآنلاین - مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برای نخستین بار به سیستم راهنمای صوتی مجهز شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، این راهنمای گردشگری صوتی به‌منظور ارائه اطلاعات بناها و آثار تاریخی به نمایش درآمده در موزه‌های این مجموعه از طریق روش‌های مختلف و فناوری‌های روز، راه‌اندازی شده است.

این راهنما شامل معرفی ۶ موزه مجموعه، باغ تاریخی نیاوران و روایت وقایع تاریخی از قاجار تا پهلوی است که به استقبال گردشگران می‌آید تا قصه‌های نیاوران را برای بازدیدکنندگان روایت کند و اطلاعات مربوط به هر جاذبه را به شکل کامل به علاقه‌مندان ارائه دهد.

بازدیدکنندگان در بدو ورود به مجموعه نیاوران یا در طول بازدید می‌توانند به دو شکل استفاده از دستگاه و نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی تلفن همراه خود، با اسکن کیو- آر- کد تابلوهای نصب شده در مسیر، به محتوای صوتی مجموعه نیاوران دسترسی پیدا کنند. این راهنما به گردشگران کمک می‌کند با سرعت دلخواه خود از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌های این مجموعه بازدید کنند.

راهنمای گردشگری صوتی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به سفارش این مجموعه و با حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، توسط شرکت آوایار صنعت طراحی و تولید شده و طی برنامه‌ریزی انجام شده در آینده نزدیک به زبان انگلیسی نیز مجهز می‌شود.

کاخ نیاوران یا کاخ موزه نیاوران، در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد. این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان نیاوران شهر تهران واقع شده و مساحت آن حدود ۱۱ هکتار است. کاخ نیاوران اقامتگاه تابستانی محمدرضا شاه پهلوی بود. این کاخ یکی از مکان‌های شاخص گردشگری در شهر تهران است.

این باغ در کنار روستایی که «گُرده وی» یا «گُرده به» خوانده می‌شد و در نیاوران قرار داشت، به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود ساخته شد. باغ ییلاقی فتحعلی‌شاه قاجار که در این نیزار ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعد به «نیاوران» مشهور شد. محمدشاه نیز در همین باغ بنای کوچکی بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین‌شاه قاجار «کاخ صاحبقرانیه» را در این باغ ساخت. آخرین بنایی که در دوران قاجار در این باغ ساخته شد، عمارت کوشک احمدشاهی است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.