• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

کاخ نیاوران محل راه اندازی خانه خلاق و نوآوری گردشگری

  • کد خبر : 5964
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کاخ نیاوران محل راه اندازی خانه خلاق و نوآوری گردشگری

گردشگرآنلاین – دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق از ایجاد خانه خلاق و نوآوری گردشگری در کاخ نیاوران و ایجاد شبکه خانه های خلاق میراث و گردشگری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه برگزاری خانه خلاق و نوآوری گردشگری در کاخ نیاوران گفت: یکی از حوزه‌های درآمدزا و پولساز و موردنیاز برای کشور گردشگری است. چون هم می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند هم زیرساخت‌ها را در کشور ارتقا دهد و بالاتر از ان داشته‌های تمدنی ما را در ایران اسلامی به رخ جهانیان بکشاند.

وی افزود: ما بالاتر از کشورهای دیگر در حوزه داشته‌های میراثی و تمدنی هستیم اما چون زیر ساخت لازم را نداریم گردشگر نمی‌آید. ترکیه هم مانند ما بود اما آرام آرام کشورش را برای این اتفاق ارتقا داد. بنابراین استارت آپ ها هم حمایت می‌شوند. در حوزه گردشگری؛ خانه خلاق و نوآوری داریم بعد از آن هم خواهیم داشت. چون با وزارت میراث فرهنگی در این زمینه تفاهم کرده ایم.

کرمی با بیان اینکه خانه خلاق و نوآوری گردشگری در کاخ نیاوران شکل می‌گیرد گفت: خانه سرهنگ ایرج هم که استارت آپ ها حضور داشتند احیا خواهد شد اما آن خانه، خانه خلاق نبود بلکه محل فعالیت استارت آپ ها به شمار می‌آمد. ولی درصدد هستیم تا شبکه خانه‌های خلاق میراث و گردشگری را با همکاری وزارت میراث فرهنگی شکل دهیم.

به گزارش گردشگر آنلاین، بهمن ماه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در راستای توسعه و حمایت از شرکت‌های خلاق و دیجیتال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شد و به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی رسید.

راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی، برنامه‌ریزی برای تنظیم و پیاده‌سازی سطح استانداردها و ارتقای مستمر کیفیت و سلامت محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال از محورهای این تفاهمنامه بود.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.