• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

کارت راهنمایان گردشگری در استان سمنان صادر می‌شود

  • کد خبر : 9896
  • 10 آگوست 2022 - 12:35
کارت راهنمایان گردشگری در استان سمنان صادر می‌شود
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «در استان سمنان برای اولین بار در کشور، فرآیند صدور کارت برای راهنمایان گردشگری در سطح استان انجام می‌شود.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، مهدی قاسم‌زاده با اعلام این خبر بیان کرد: «از این پس صدور کارت راهنمایان گردشگری استان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان انجام می‌شود.»

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «در راستای تفویض اختیارات مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مدیران کل استانی، امکان صدور کارت راهنمایان گردشگری با خرید دستگاه چاپگر کارت و با صرف ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار، محقق شد.»

قاسم‌زاده افزود: «با خرید این دستگاه و ارائه آموزش‌های لازم، هم اکنون کار تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان در حال انجام است و در آینده نزدیک با به‌روزرسانی سامانه “سادرا” کار صدور کارت نیز انجام خواهد شد.»

او ادامه داد: «با توجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و عرفانی نقاط مختلف استان که زمینه برنامه‌ریزی و حضور تورهای گردشگری را فراهم آورده، در حال حاضر ۷۶ راهنمای کارت دار ملی و بین‌المللی در استان سمنان فعالیت دارند.»

صدور کارت راهنمایان پس از ثبت ‌نام در سامانه، اخذ استعلام و بارگذاری مدارک، باگذشت زمان تقریبی ۱۵ روز انجام می‌شود.

سِمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در راه تهران به خراسان، در مسیر جاده ۴۴ قرار گرفته‌است.

استان سمنان با بیش از ۷۲۹ گونه جاذبه طبیعی، تاریخی- فرهنگی و انسان‌ساخت، یکی از استان‌های دارای پتانسیل گردشگری در کشور محسوب می‌شود. از مجموع جاذبه‌های موجود در استان، ۸۶/۳۰٪ در شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و بقیه در سایر شهرستان‌ها توزیع شده‌اند. از سال ۱۳۸۹ به بعد شهرهای سرخه و مهدی‌شهر از شهرستان سمنان جدا شده‌اند، اما در بسیاری از آمارها هنوز با هم آورده می‌شوند. همچنین شهرهای گرمسار و آرادان و نیز شاهرود و میامی، به همین صورت است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.