• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیر کل میراث فرهنگی البرز:

کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود

  • کد خبر : 14301
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی به زودی رفع پلمب می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، فریدون محمدی افزود: کاروانسرای شاه عباسی کرج در دو سال گذشته به دلیل عدم بهره‌بردای مناسب توسط بهره بردار قبلی و شکایت همسایه‌ها پلمب بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان بهره بردار، سازه بزرگی را برای آشپزخانه ایجاد کرده بود که شهرداری به دلیل این ساخت و ساز ۲۱ میلیارد تومان جریمه برای این بنا در نظر گرفته بود. همچنین پخت غذا در حجم زیاد و عدم استفاده از دستگاه‌های تهویه موجب اعتراض همسایه‌ها و پلمب کاروانسرا شد.

محمدی با اشاره به برخی آسیب‌های وارده به این بنا گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته طی دو سال پلمب کاروانسرا آسیب‌هایی به آن وارد شده که موجب ایجاد رطوبت و نم در بنا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: در زمان مدیر پیشین صندوق حفظ و احیاء بناهای تاریخی پیگیری‌های زیادی انجام شد وجلساتی با شهردار و مدیران وزارتخانه برگزار و وظایف هر بخش مشخص شد اما صندوق در آن مقطع به وظایف خود عمل نکرد. اما با تغییرات در مدیریت صندوق حفظ و احیا موضوع کاروانسرا بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و بهره بردار قبلی خلع ید شد.

محمدی از رفع پلمب کاروانسرای شاه عباسی در روزهای آتی خبر داد و گفت: میراث فرهنگی متعهد به  تخریب مستحدثات آشپزخانه شده که در این صورت جریمه ۲۱ میلیارد تومانی شهرداری به طور کامل برداشته می‌شود.

او با اشاره به اینکه کاربری کاروانسرا به عنوان محل عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی مدنظر است، اظهار کرد: البته قرار است امکان پذیرایی هم وجود داشته باشد اما نه به شکلی که باعث آزار همسایه‌ها باشد. در شرایط فعلی یک سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی اعلام آمادگی کرده تا بعد از طی مراحل قانونی واگذاری صورت گیرد.

کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود

کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=14301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.