• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

کاروانسرای گوئجه بئل اهر در مسیر ثبت جهانی شدن است

  • کد خبر : 11800
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کاروانسرای گوئجه بئل اهر در مسیر ثبت جهانی شدن است
گردشگرآنلاین - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: کاروانسرای گوئجه بئل اهر در مسیر ثبت جهانی شدن است.

به گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان شرقی، احمد محرم زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین پروژه گردشگری در منطقه ارسباران، گفت: تعداد ۵۶ کاروانسرا در کشور آماده ثبت جهانی یونسکو که چهار مورد از این کاروانسراها مربوط به آذربایجان شرقی و برای شهرستان‌های میانه، جلفا، مرند و کاروانسرا گوئجه بئل اهر است.

وی افزود: در کنار ثبت جهانی، فراخوان برای تبدیل کاروانسرا گویجه بیل اهر به مجتمع رفاهی بین راهی یا رستوران سنتی اعلام شده و بزودی شاهد اجرایی شدن این امر خواهیم بود.

محرم زاده در ادامه شهرستان اهر را خاستگاه اصلی ورنی بافی برشمرد و گفت: برگزاری هرگونه جشنواره مربوط به ورنی باید با مرکزیت این شهرستان و باشکوه تر از سال‌های گذشته باشد.

وی هم‌چنین افتتاح یک هتل پنج ستاره در اهر را یکی از پروژه‌های مهم گردشگری شهرستان اهر و منطقه ارسباران ذکر کرد و افزود: تمامی مراحل مقدماتی از جمله اخذ پروانه، مجوز سازمان میراث فرهنگی و سایر موارد مرتبط انجام شده و با درج مناقصه، پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آن با اعتبار پیش بینی شده ۱۸۰ میلیارد تومان آغاز شد.

محرم زاده گفت: این هتل از مطالبات جدی مردم و یکی از نیازهای مهم شهرستان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری است که امیدواریم در کنار این پروژه مهم مسئولان ذیربط استانی و شهرستانی در خصوص طرح‌های مورد نیاز منطقه از جمله ایجاد موزه مردم شناسی، باستان شناسی، خانه ورنی، ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری، ثبت جهانی ورنی، توجه به مجتمع آب گرم یئل سویی و اخذ اعتبار لازم برای توسعه سایر زیر ساخت‌های گردشگری به خصوص حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری اقدامات اساسی انجام گیرد تا شهرستان اهر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

امام جمعه اهر نیز در این مراسم ایجاد زیر ساخت‌های لازم رفاهی، فرهنگی، گردشگری و … را در راستای توسعه و پیشرفت جامعه بسیار مهم برشمرد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده با انتقاد از نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب گردشگری و رفاهی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران، گفت: امکانات رفاهی و گردشگری موجود در شان مردم منطقه نبوده و مسئولان کشوری و استانی باید بیشتر از این به این شهرستان و منطقه توجه کنند.

وی افزود: احداث یک هتل پنج ستاره یک حرکت مثبت در حوزه گردشگری، توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه ارسباران است.

وی در ادامه خواستار توسعه معدن مس انجرد در راستای توسعه و آبادانی منطقه و ایجاد اشتغال بیشتر جوانان این منطقه شد.

فرماندار اهر نیز در این مراسم احداث هتل پنج ستاره در منطقه ارسباران را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه شهری در حوزه گردشگری عنوان کرد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: این هتل با امکانات اقامتی، رفاهی، سالن کنفرانس و نمایشگاه دائمی در مدت سه سال احداث خواهد شد.

گفتنی است، این هتل پنج ستاره وابسته به مجتمع مس انجرد در زمینی به مساحت ۳۶۸۵ مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار و ۵۲۷ متر مربع در ۱۳ طبقه برای احداث آماده است که با توجه به کلنگ زنی آن در اردیبهشت ۱۳۹۷ به دلایلی عملیات اجرایی آن به جایی نرسیده بود.

کاروانسرای گوئجه بئل اهر در مسیر ثبت جهانی شدن است

کاروانسرای گوئجه بئل اهر در مسیر ثبت جهانی شدن است

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.