• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

کارگاه و مسابقه «اسکیس» در کاشان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 13660
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
کارگاه و مسابقه «اسکیس» در کاشان برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، از برگزاری اولین رویداد مسابقه اسکیس با موضوع ورودی‌های فراموش شده خانه‌های کاشان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کاشان، احمد دانایی‌نیا با اشاره به برگزاری مسابقه اسکیس، اظهار کرد: موضوع‌های زیرساختی آموزشی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در راستای حفاظت، احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به‌عنوان کلید واژه‌های توسعه گردشگری هر منطقه مطرح است.

وی افزود: اسکیس ورودی‌های فراموش شده خانه کاشانی، یک رویداد علمی و هنری است که با همکاری مشترک دانشگاه کاشان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار می‌شود.

دانائی‌نیا تصریح کرد: پنل‌های آموزشی و مسابقه، دو بخش این رویداد است که روز ۱۰ آبان‌‍ماه در خانه تاریخی بروجردی اجرا خواهد شد و گروه هدفِ این فراخوانِ عمومی، دانشجویان رشته‌های معماری، مرمت و حوزه تخصصی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت:  اسکیس‌های دریافت شده به دو صورت مجازی و فیزیکی در پایان برنامه مورد داوری شده و به سه برگزیده جایزه نقدی به ارزش ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال اهداء خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد، آموزش و فرهنگ‌سازی برای ایجاد بستری برای نگاه علمی به معماری اسلامی- ایرانی است و مهم‌ترین مخاطبان این برنامه دانشجویان معماری و مرمت هستند که در طول برنامه با تاریخچه و روند تحول معماری ایرانی_ اسلامی آشنا می‌شوند.

دانایی‌نیا با دعوت از علاقمندان اظهار کرد: هنرمندان برای شرکت در این رویداد علمی و آموزشی می‌توانند به لینک ثبت‌نام به نشانی  http//b۲n.ir/a۵۲۰۱۹ مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین، اسکیس یکی از روش‌های طراحی با دست در معماری است که فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح‌های خلاقانه و ابتکاری فراهم آورده و می‌توان ایده‌ها و طرح‌های مورد نظر را به آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

کارگاه و مسابقه «اسکیس» در کاشان برگزار می‌شود

کارگاه و مسابقه «اسکیس» در کاشان برگزار می‌شود

منبع: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.