• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

کارگاه گردشگری کشاورزی در پاکدشت اجرا می‌شود

  • کد خبر : 11970
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کارگاه گردشگری کشاورزی در پاکدشت اجرا می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاکدشت از اجرای کارگاه آموزشی گردشگری کشاورزی در پاکدشت همزمان با هفته گردشگری خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از تهران، اسداله تاجیک با اعلام این خبر افزود: « کارگاه آموزشی گردشگری‌ کشاورزی در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان تهران و تبدیل شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه برگزار می‌شود.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاکدشت عنوان کرد: «در این کارگاه ضوابط و شرایط ایجاد مراگز گردشگری‌کشاورزی آموزش داده می‌شود.»

او افزود: «توسعه گردشگری‌ کشاورزی موجب توسعه و رونق اقتصاد روستایی در پاکدشت می‌شود.»

گردشگری کشاورزی عملی است برای جذب گردشگران به یک منطقه، در اصل برای اهداف کشاورزی. گردشگری‌ کشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است. همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت‌های کشاورزان / کارآفرینانی است که مایل به فعالیت‌های کشاورزی / مهمان نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می‌آورد.

به‌طور کلی تصوری که از گردشگری وجود دارد، این است که برای شکل‌گیری گردشگری نیاز به محرک‌ها و عناصر بزرگی است که بتواند جذب توریسم نموده و سبب ماندگاری گردشگر شود. در واقع آنچه از گردشگری و فعالیت‌های آن در اذهان تداعی می‌شود، گردشگری فعالیتی است که نیاز به سرمایه و امکانات زیرساختی فراوانی دارد. این تصویر گردشگری توده ای ممکن است کارآفرینان کوچک را که توریست را به عنوان یک گزینه جایگزین برای افزایش درآمد خود در نظر می‌گیرند، از بین ببرد.

با این حال، گردشگری‌ کشاورزی را می‌توان در یک مقیاس کوچک، کم‌اثر از منظر اثرات نامطلوب زیست‌محیطی، آموزش محور وبا فعالیت‌های تفریحی مشاهده کرد. گردشگری‌ کشاورزی زیر مجموعه‌ای از صنعت بزرگ‌تری به نام گردشگری روستایی است که شامل استراحتگاه‌ها، سایت‌های بازار کشاورزان، تورهای غیر گردشگری کشاورزی، غیرانتفاعی و سایر فعالیت‌های اوقات فراغت و پذیرایی از مهمان بوده که گردشگران را به حومه‌ها جذب می‌کند. گردشگری‌ کشاورزی یک مفهوم ترکیبی است.

کارگاه گردشگری کشاورزی در پاکدشت اجرا می‌شود

کارگاه گردشگری‌ کشاورزی در پاکدشت اجرا می‌شود

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.