• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

کاشانی‌ها در خانه خلاق و نوآوری «نقلی» مبتکر می‌شوند

  • کد خبر : 6427
  • 24 فوریه 2022 - 14:33
کاشانی‌ها در خانه خلاق و نوآوری «نقلی» مبتکر می‌شوند

گردشگرآنلاین – خانه خلاق و نوآوری نقلی در کاشان، در سه رشته هنر، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارد و میزان ۱۵ تا ۲۰ هنرمند در این حوزه‌ها است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کاشان،  اکبر رضوانیان مدیر خانه خلاق و نوآوری نقلی با اعلام اینکه این خانه از خردادماه امسال در کاشان آغاز به کار کرد، افزود: خانه خلاق و نوآوری نقلی در سه شاخه صنایع دستی، هنر و گردشگری، فعال است.

صنایع دستی

در حوزه صنایع دستی، شرکت‌های خلاق و کارگاه‌هایی در خانه خلاق و نوآوری نقیفعال است که در زمینه‌های سفال‌گری، قلم‌زنی، معرق، منبت، چوب و … فعالیت می‌کنند. در این زمینه، فعالیت‌هایی در حوزه کارگاه، تولید، آموزش و نمایشگاه صورت می‌گیرد.

هنر و گردشگری

در زمینه هنر، یکی از فضاهای مجموعه به صورت اختصاصی به تماشاخانه تبدیل شده است. ضمن اینکه در این زمینه، نخستین دوره جشنواره نمایش خلاق عروسکی در سال جاری برگزار شد. هم‌اکنون فراخوان دومین دوره این جشنواره نیز برای سال ۱۴۰۱ در دست اقدام قرار دارد.

در زمینه گردشگری نیز در سه زمینه گردشگری کودک، گردشگری خلاق و خانه بوم‌گردی، فعالیت‌هایی در حال انجام است.

فعالیت ۲۰ هنرمند

رضوانیان با اعلام اینکه متوسط تعداد هنرمندان سه شاخه اصلی فعال در این خانه خلاق و نوآوری، به ۱۵ تا ۲۰ نفر می‎رسد، به نقش معاونت در توسعه این خانه اشاره کرد و گفت: ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌هایی را در زمینه اعطای تسهیلات سیدمانی انجام داده است که امیدواریم این قبیل حمایت‌ها در آینده، بیشتر شود.

خانه خلاق و نوآوری نقلی اواخر خردادماه امسال توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، در یکی از تاریخی‌ترین بافت‌های سنتی شهر کاشان افتتاح شد.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.