• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
اقدامی عجیب/

کاشت کلم و کاهو در زمین گلف کاخ مروارید !

  • کد خبر : 15527
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کاشت کلم و کاهو در زمین گلف کاخ مروارید !
گردشگرآنلاین - زمین گلف کاخ مروارید که فدراسیون گلف ایران معتقد است به رونق این ورزش در استان البرز کمک بزرگی می کند برای کاشت کلم و کاهو در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، کاخ مروارید در استان البرز مجموعه منحصر به فرد و بزرگی است که مرمت آن صد تا ۱۵۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد گستردگی این مجموعه موجب شده تا سرمایه گذاران کمتری بتوانند این مجموعه را در اختیار بگیرند از آن طرف به دلیل فرسودگی مجموعه؛ هزینه‌های مرمت در آن کم نیست. در کنار همه این مسائل عدم مالکیت وزارت میراث فرهنگی، بزرگترین مانع پیش رو برای ساماندهی کاخ مروارید است.

از سویی این کاخ چندین مجموعه در کنار خود دارد که می‌توان آنها را احیا و تغییر کاربری داد تا زمانی که بتوان کل مجموعه را مرمت و بازسازی کرد.

زمین گلف این کاخ یکی از مهمترین بخش‌های آن به شمار می‌آید. این زمین گلف از نظر مدیران فدراسیون گلف کشور به عنوان یک ظرفیت مهم دیده می‌شود.

هر از چندگاهی درباره اختصاص زمین گلف کاخ مروارید به این فدراسیون صحبت‌هایی می‌شود اما این موضوع تا امروز به نتیجه نرسیده است به عنوان مثال هفت سال پیش هم رقیه علیدوست رئیس هیأت گلف استان البرز گفته بود علیرغم پیگیری‌های فراوان احیا زمین گُلف مجموعه فرهنگی گردشگری کاخ مروارید کرج به سال آینده موکول شد.

چند روز پیش هم مهرداد جمشیدی دبیر فدراسیون گلف بیان کرده بود: اگر زمین کاخ مروارید به ورزش گلف اختصاص داده شود، بدون شک این رشته در استان رونق خاصی خواهد گرفت.

در این باره فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به خبرنگار مهر گفت: این کاخ در گذشته فرودگاه اختصاصی و زمین گلف داشته است اما الان زمین گلف تقریباً محو شده و جزو فضای سبز کاخ قرار دارد و به جای آن تا سال‌های قبل کاهو و کلم می‌کاشتند چون زمین گلف را به کشاورزان داده بودند. اما حالا زمین گلفی که در محدوده ۱۲۰ هکتاری قرار دارد باید احیا شود.

وی گفت: زمین کاخ مروارید براساس قراردادی که دادستان کرج تنظیم کرده در اختیار یک ارگان قرار گرفته است اما از آنجا که کاخ ثبت ملی است این محوطه به میراث فرهنگی استان البرز رسیده است همچنین ۳۰ هکتار از فضای اطراف و دریاچه نیز به شهرداری واگذار شد تا فضای سبز مجموعه را حفظ کند.

کاشت کلم و کاهو در زمین گلف کاخ مروارید !

کاشت کلم و کاهو در زمین گلف کاخ مروارید !

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15527

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.