• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

کتابخانه ملی اتریش، سواد رسانه‌ای شهروندان را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 13527
  • 27 اکتبر 2022 - 12:01
کتابخانه ملی اتریش، سواد رسانه‌ای شهروندان را افزایش می‌دهد
گردشگرآنلاین - کتابخانه ملی اتریش به عنوان یک نهاد عمومی، تلاش جدیدی را برای افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان آغاز کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، کتابخانه ملی اتریش مرکز جدیدی را برای اعتبارسنجی اطلاعات و رسانه راه‌اندازی کرده است که برای پر کردن شکاف مهارت‌های دیجیتال بین گروه‌های مختلف مردم عمل خواهد کرد.

علاوه بر این، کتابخانه ملی به عنوان یک مؤسسه عمومی که به جمع‌آوری و حفظ دانش اختصاص دارد، دوره‌هایی در زمینه سواد رسانه‌ای، یافتن اطلاعات و تمایز بین منابع قابل اعتماد و مشکوک ارائه خواهد کرد. کتابخانه امیدوار است از طریق این ابتکار، به اتریشی‌ها کمک کند تا در برابر اخبار جعلی و اطلاعات نادرست آگاه‌تر شوند.

بر اساس بیانیه رسمی مقامات کتابخانه، مفهوم سواد رسانه‌ای بسیار گسترده است و مربیان در مرکز جدید اطلاعات و رسانه آن را چنین توصیف کرده‌اند: “توانایی شناخت نیازهای اطلاعاتی، یافتن مسیر در طیف گسترده اطلاعات و سپس ارزیابی و استفاده صحیح از آن‌ها است.”

یکی از گروه‌های هدف اصلی برنامه جدید سواد دیجیتال، دانش‌آموزان هستند. بعضی از مهارت‌هایی که کتابخانه ملی قصد دارد آن‌ها را پرورش دهد شامل شناسایی منابع معتبر در اینترنت و ارائه مقدمه‌ای عمل‌محور برای تکنیک‌های تحقیق است.

آموزگاران توجه ویژه‌ای به ارائه راه‌هایی برای افشای اخبار جعلی از طریق بازی‌های مهیج و سرگرم کننده خواهند داشت. حاضران همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه از کتابخانه استفاده کنند و فقط از طریق تلفن هوشمند خود این کار را انجام خواهند داد.

مقامات همچنین قصد دارند از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برای مبتدیان و همچنین نکات و ترفندهایی برای متخصصان تحقیقاتی، بزرگسالان را در مرکز اطلاعات و صلاحیت رسانه‌ای تحت پوشش قرار دهند. علاوه بر این، طبق یک بیانیه رسمی، آنها دوره‌های انفرادی را نیز در این رابطه ارائه خواهند کرد.

یوهانا راچینگر، مدیرکل کتابخانه ملی توضیح داد که کتابخانه باید پل مورد نیاز را بین یادگیری رسمی و غیررسمی فراهم کند. این رویداد می‌تواند نوعی تصور مجدد از نقش کتابخانه‌ها در عصر دیجیتال باشد، زیرا مسئولان کتابخانه می‌گویند که سواد رسانه‌ای مبنای مشارکت برابر در جامعه است.

کتابخانه ملی اتریش، سواد رسانه‌ای شهروندان را افزایش می‌دهد

کتابخانه ملی اتریش، سواد رسانه‌ای شهروندان را افزایش می‌دهد

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.