• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

کدام کشورها بهترین روستاهای گردشگری را دارد؟

  • کد خبر : 17099
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کدام کشورها بهترین روستاهای گردشگری را دارد؟
گردشگرآنلاین - سه جایگاه در فهرست «بهترین روستاهای گردشگری» به اسپانیا تعلق گرفت و به این ترتیب، این کشور بیشترین سهم را در بین سایر کشورها به خود اختصاص داد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از گاردین، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اخیرا فهرست سالانه بهترین روستاهای گردشگری جهان را منتشر کرد و اسپانیا با کسب سه جایگاه در این فهرست درخشید.

۳۲ روستایی که به این فهرست راه‌ یافته‌اند در کشورهایی، از جمله اتریش، ‌ ویتنام، چین، سرزمین فلسطین اشغالی، ‌ایتالیا، ‌ شیلی، ‌ کلمبیا، اکوادور، ‌ اتیوپی، اردن، مکزیک، ‌ گرجستان، ‌ مراکش، پرتغال، ‌ رومانی، ‌ اسپانیا، سوئیس، ‌ پرو، ‌ کره جنوبی، اسلوونی، عربستان سعودی و ترکیه واقع شده‌اند.

اسپانیا با دهکده کاتالونیایی و قرون وسطایی «روپیت» (Rupit)، ‌ دهکده «الکیوزار» (Alquézar) و دهکده «گوادلوپ» (Guadeloupe) بیشترین سهم را در این فهرست داشت.

این فهرست، مقاصد روستایی را دربرمی‌گیرد که از حوزه گردشگری به عنوان راهی برای پیشرفت و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و درآمد  کمک می‌گیرند و در عین حال ارزش‌های منطقه را حفظ و ترویج می‌دهد.

۳۲ دهکده منتخب در ۱۸ مقصد واقع در آمریکای جنوبی، ‌ آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارند. این دهکده‌ها توسط یک هیأت مستقل و با در نظر گرفتن معیارهایی همچون فرهنگ و منابع طبیعی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

برای فهرست برگزیده امسال در مجموع ۱۳۶ دهکده توسط ۵۷ عضو سازمان جهانی گردشگری مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس مقررات، هر یک از اعضا نهایتا سه گزینه را می‌توانند پیشنهاد کنند.

مراسم اهدای جوایز در ماه فوریه در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

کاتالونیا یک منطقه خودمختار اسپانیایی است که در انتهای شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری واقع شده‌است. کاتالونیا یکی از هشت منطقه اسپانیا است که بنا به وضعیت خودمختاریش به عنوان ملیت تعیین شده‌است. کاتالونیا شامل چهار استان بارسلونا، استان لریدا، استان خیرونا و استان تاراگونا است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بارسلونا است که دومین شهر پرجمعیت اسپانیا و هسته هفتمین منطقه پرجمعیت شهری در اتحادیه اروپا است. کاتالونیا شامل قلمرو سابق مسیحی کاتالونیاست.

نخستین شهرک‌های شناخته شده انسانی در حال حاضر در کاتالونیا در ابتدای پارینه‌سنگی میانی بود.

کدام کشورها بهترین روستاهای گردشگری را دارد؟

کدام کشورها بهترین روستاهای گردشگری را دارد؟

منبع: گاردین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17099

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.