• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

کدام کشورها نیروهای امنیتی خود را به قطر می‌فرستند؟

  • کد خبر : 13452
  • 27 اکتبر 2022 - 8:15
کدام کشورها نیروهای امنیتی خود را به قطر  می‌فرستند؟
گردشگرآنلاین - فرانسه، بریتانیا، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر به قطر برای حفظ امنیت حدود ۱.۲ میلیون گردشگری که برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور سفر می‌کنند، یاری می‌رسانند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از بی بی سی عربی، کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر باقی مانده است و تا کنون چند کشور اروپایی و آسیایی چند تن از نیروهای امنیتی خود را برای کمک به قطر جهت حفظ امنیت گردشگران در این کشور اعزام کرده‌اند. جام جهانی بیستم نوامبر در قطر آغاز شده و تا یک ماه به طول خواهد انجامید.

فرانسه طبق قرار داد امنیتی که سال گذشته با قطر امضا کرده ۲۲۰ نفر از نیروهای امینیتی‌اش را به قطر می‌فرستد.

بریتانیا هم چند ماه قبل اعلام کرده بود که افرادی از نیروی هوایی و نیروی دریایی خود را برای کمک به قطر خواهد فرستاد. یک منبع در وزارت دفاع برتانیا تأکید کرده که نیروهایش را برای مقابله با اقدامات تروریستی و دیگر تهدیدات در خلال جام جهانی قطر اعزام خواهد کرد. آمریکا هم تأید کرده است که به طرق مختلف برای حفظ امنیت در قطر در خلال برگزاری مسابقات جام جهانی خواهد کوشید.

در این میان ترکیه نیز که یک پایگاه نظامی در قطر دارد، با اعزام ۳۲۰۰ نیرو  و ۵۰ سگ بمب یاب به قطر، در حفظ امنیت قطر برای هزاران گردشگر و تماشاچی شریک خواهد بود. ۳۰۰۰ نفر از این افراد نیروهای ضد شورش، ۱۰۰نفر نیروهای ویژه ترکیه، ۵۰ نفر کارشناس بمب و بقیه نیروهای دیگری هستند که همگی به مدت ۴۵ روز در قطر مستقر خواهند بود.

ناتو هم اعلام کرده در حفظ امنیت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان مشارکت خواهد داشت.

خود قطر نیز صدها نفر از افراد غیر نظامی را فراخوانده تا در ارتش خدمت کنند و پست‌های بازرسی ورزشگاه‌ها را اداره کنند. افراد غیر نظامی فراخوانده شده، توسط نیرو های امنیتی آموزش داده می‌شوند.

قطر ۲.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان تنها ۳۸۰ هزار نفر شهروند قطر هستند و انتظار می‌رود برای مسابقات جام جهانی حدود ۱.۲ میلیون نفر وارد قطر شوند.

کدام کشورها نیروهای امنیتی خود را به قطر  می‌فرستند؟

کدام کشورها نیروهای امنیتی خود را به قطر می‌فرستند؟

منبع: بی بی سی عربی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.