• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

کریسمس در شهرهای جهان چگونه جشن گرفته می‌شود؟

  • کد خبر : 16884
  • 24 دسامبر 2022 - 12:11
کریسمس در شهرهای جهان چگونه جشن گرفته می‌شود؟
گردشگرآنلاین - شهرهای جهان در آخرین روزهای سال، غرق در نور و شادی می‌شود و هر کدام از آن‌ها کریسمس را با آداب‌ و رسوم خاصی جشن می‌گیرند.

به گزارش گردشگرآنلاین، کریسمس یک زمان شگفت‌انگیز از سال است که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای ساکنان شهرهای جهان رقم می‌زند. بسیاری از شهرها به مناسبت گرامیداشت زادروز حضرت عیسی مسیح (ع) نورانی می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها جشن کریسمس را بسیار زیباتر و باشکوه‌تر از دیگر شهرها برگزار می‌کنند. در ادامه شما را با بهترین شهرهای دنیا برای برگزاری این مراسم به یادماندنی آشنا می‌کنیم:

کریسمس در شهرهای جهان؛ وین، اتریش

شهر وین در روزهای آخر سال، حال و هوای خاصی دارد و نورپردازی‌های زیبا، چشم هر بازدیدکننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر زیبا در آستانه سال نو غرق در شادی و هیجان است و مراسم کریسمس را با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌کند. در گوشه و کنار شهر، درخت‌های تزئین‌شده دیده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند طیف گسترده‌ای از اجناس و زیورآلات صنایع دستی و همچنین فینگرفودهای خوشمزه را انتخاب کنند. همچنین کریسمس یک فرصت استثنایی برای کشف جاذبه‌های توریستی شهر است و بازارهای متنوعی در گوشه و کنار شهر وین برگزار می‌شود. در این بازارها، انواع شیرینی‌ها، تزئینات، هدایای کوچک و بزرگ و اسباب‌بازی‌های دست‌ساز به فروش می‌رسد.

پراگ، جمهوری چک

پراگ به خاطر معماری باشکوه گوتیک و سنت‌های محلی منحصربه‌فرد خود مشهور است و جشن کریسمس آن شبیه هیچ شهر دیگری در جهان نیست. در این موقع سال، کلبه‌های چوبی تزئین‌شده، صنایع دستی و زیورآلات و خوراکی‌های خوشمزه مخصوص مانند ژامبون سوخاری و شیرینی‌های سنتی داغ با روکش شکر در خیابان‌های شهر خودنمایی می‌کند. در آستانه کریسمس جاذبه‌های زیبای شهر پراگ با پوشش برف زمستانی، بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و بازارهای کریسمس در فضای باز و میدان قدیمی شهر برگزار می‌شود.

استراسبورگ، فرانسه

استراسبورگ یک مقصد برتر در اروپا برای گذراندن تعطیلات کریسمس است. در این موقع سال، کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی زیادی در شهر برگزار می‌شود و بازارهای کریسمس آن در جهان مشهور است. همچنین در آستانه سال نوی میلادی، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر، خانه‌های قدیمی چوبی، خیابان‌ها و محله‌های زیبای تزئین شده، جشن‌های پایان سال و بازارهای کریسمس، گردشگران زیادی را به شهر زیبای استراسبورگ جذب می‌کند.

کریسمس در شهرهای جهان؛ رووانیمی، فنلاند

شاید شهر جادویی رووانیمی (Rovaniemi) در لاپلند فنلاند، بهترین مکان روی زمین برای برگزاری جشن کریسمس باشد. هر سال افراد زیادی از سراسر جهان، برای سورتمه‌سواری و دیدن بابانوئل به این شهر عجایب سفر می‌کنند. رووانیمی، بزرگ‌ترین شهر مسکونی در نزدیکی مدار قطب شمال است که زمستان یخ‌زده با برف عمیق و جنگل‌های کاج را به تصویر می‌کشد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری معروف جهان برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. این شهر اکنون یکی از پربازدیدترین نقاط فنلاند است که در آن می‌توان نظاره‌گر شفق شمالی و ملاقات با بابانوئل بود.

ووداستاک، ورمونت

ورمونت یکی از بهترین مکان‌های آمریکا برای برگزاری جشن کریسمس است و در این موقع سال معمولاً زمین‌های آن با برف ملایم پوشیده شده است و عطر درخت کاج در هوا پخش می‌شود. در این شهر تاریخی، جشنواره پیش از کریسمس با سنت‌های فرهنگ اسکاندیناوی قرن نوزدهم برگزار می‌شود. همچنین تمام مغازه‌های محلی ووداستاک با ویترین‌های زیبا تزئین می‌شود. شهر ووداستاک به شعر و موسیقی معروف است و در روزهای نزدیک کریسمس، علاوه بر گروه‌های موسیقی، رژه‌هایی در شهر برپا می‌شود که شور و نشاط خاصی به آن می‌بخشد.

نورنبرگ، آلمان

بازار کریسمس نورنبرگ هر سال بیش از دو میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جذب می‌کند و فروشنده‌های آن نمایش‌های باورنکردنی را برپا می‌کنند. هر سال گردشگران زیادی از بازارهای کریسمس آلمان بازدید می‌کنند. در این بازارها، تزئینات کریسمس، صنایع دستی، غذاهای سنتی مانند سوسیس کبابی و ماهی سرخ‌کرده به فروش می‌رسد. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر، موزه اسباب بازی‌های نورنبرگ است که در آن اسباب بازی‌های خاص از سراسر جهان از دوران مدرن گرفته تا بازی‌های قرون وسطا به چشم می‌خورد.

تالین، استونی

پایتخت استونی به خاطر روحیه کریسمس فوق‌العاده خود در جهان معروف است. در آستانه کریسمس، این شهر قدیمی قرون وسطایی پوشیده از برف است و فانوس‌های آنکه پس از تاریکی روشن می‌شود، درخشش خاصی را به خیابان‌های سنگفرش شده شهر می‌بخشد. اولین درخت کریسمس جهان در سال ۱۴۴۱ در شهر تالین تزئین شد. همچنین انواع صنایع دستی و سوغاتی‌ها و هدیه‌ها در بازار کریسمس که هر سال در این شهر زیبا برگزار می‌شود، به فروش می‌رسد. پیست روی یخ و بازدید از موزه فضای باز استونی از دیگر جاذبه‌های تالین در تعطیلات کریسمس است.

کریسمس در شهرهای جهان؛ بروژ، بلژیک

بروژ یکی از زیباترین شهرهای بلژیک است که با حال و هوای قرون وسطایی، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. تلفیق معماری قرون وسطایی و جدید باعث شده است تا بروژ به یک شهر رویایی و بسیار دیدنی تبدیل شود. از اواخر ماه نوامبر تا اوایل ژانویه، این شهر به یک سرزمین عجایب زمستانی با دهکده‌های دنج کریسمسی تبدیل می‌شود که سه میدان شهر، یک مسیر نورانی، یک پیست اسکیت روی یخ و تزئینات سراسر شهر را در بر می‌گیرد. همچنین به مدت ۱۶ روز در فصل زمستان، عبورومرور در خیابان‌های اصلی و مراکز خرید این شهر محدود می‌شود و حمل‌ونقل عمومی رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

کریسمس در شهرهای جهان چگونه جشن گرفته می‌شود؟

کریسمس در شهرهای جهان چگونه جشن گرفته می‌شود؟

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.