• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

کریسمس در صربستان، هیجان انگیزترین سرزمین عجایب زمستانی اروپای شرقی

  • کد خبر : 2839
  • 09 دسامبر 2021 - 11:24
کریسمس در صربستان، هیجان انگیزترین سرزمین عجایب زمستانی اروپای شرقی
گردشگرآنلاین - صربستان، قلب محصور در خشکی بالکان، با کوه های پوشیده از برف، چشمه های آب گرم و خورش های گوشتی دلچسب، بهترین تجربه را در ماه های زمستان و کریسمس دارد.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین،  از نوشیدن مهتاب آلو و ضیافت با خورش های تند در پایتخت سرگرم کننده کشور گرفته تا مسیرهای پیاده روی پوشیده از برف در غرب بکر صربستان، برای هر مسافری در هیجان انگیزترین سرزمین عجایب زمستانی اروپای شرقی یک ماجراجویی به ویژه در کریسمس وجود دارد.

از شهرهای حرارتی تاریخی صربستان لذت ببرید

گردشگری صربستان - کریسمس در صربستان

گردشگری صربستان – کریسمس در صربستان

وقتی به صربستان فکر می کنید سلامتی ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خطور می کند. اما اسپاها و استراحتگاه های زمین گرمایی که در محلی به نام بانجا شناخته می شوند، از هزاران سال پیش که رومی ها برای اولین بار در صربستان ساکن شدند، سرگرمی زمستانی مورد علاقه صربستان بوده است. در مرکز کشور، در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بلگراد، شهر جنگلی Vrnjačka Banja میزبان ده ها هتل و استراحتگاه مدرن آبگرم است که از هفت چشمه آب گرم طبیعی شهر تغذیه می شود. در همین حال، Banja Koviljača و Sokobanja، دو تا از قدیمی‌ترین چشمه‌های معدنی کشور، عظمت یک استراحتگاه سلامتی قرن بیستم را با باغ‌های سرسبز، فواره‌های بهاری و فهرست وسیعی از درمان‌ها ارائه می‌دهند.

به روح کریسمس در نووی ساد وارد شوید

به گزارش سرویس بین الملل گردشگر آنلاین، در سال ۲۰۲۲، نووی ساد – شهری که به‌خاطر کافه‌های روباز، گالری‌های هنر معاصر و صحنه‌های موسیقی جایگزین معروف است – به آخرین پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل می‌شود، اولین شهر غیر اتحادیه اروپا که این عنوان معتبر را دریافت می‌کند. در زمستان، خیابان‌ها و میدان‌های پوشیده از برف آن برای کنسرت‌های جشن، نمایشگاه‌های هنری، بازارهای کریسمس و کالسکه‌سواری با چراغ‌های پری پوشیده می‌شوند. روز را به مهمانی با گومبوسه گرم (کوفته‌های پر از آلوچه) و نان زنجبیلی شکل قلب زیر نور شمع بگذرانید، یا غرفه‌های کریسمس را برای صنایع دستی صربستان و مزه کردن شراب محلی اسکن کنید. بین دسامبر و ژانویه، پارک دانوب شهر به یک پیست یخی غول‌پیکر تبدیل می‌شود و به اسکیت بازان این امکان را می‌دهد تا از میان درختان پری و برکه‌های یخ‌زده پارک غواصی کنند.

در بلگراد در راکیجا و پلجسکاویچا گرم شوید

گردشگری صربستان - کریسمس در صربستان آبگرم

گردشگری صربستان – کریسمس در صربستان

شهر باستانی بلگراد چهره های زیادی دارد. به Knez Mihailova بروید و گالری‌های هنری مدرن و کافه‌هایی را خواهید دید که در کنار بناهای عثمانی قرار دارند، در حالی که در محله ساوامالا، هنر خیابانی و کلوپ‌های تکنو با قلعه‌های باستانی ترکیب می‌شوند. در زمستان، مردم بلگراد به چاله‌های آبی شهر سرازیر می‌شوند، جایی که راکیجا، نوشیدنی قوی ملی صربستان که از میوه‌های تخمیر شده تهیه می‌شود، وقتی دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، بهترین انتخاب است. برای انتخابی چشمگیر از برندها و طعم‌های راکیجا، به راکیا بار بروید، در حالی که پیشخدمت‌های آمبر به‌ویژه در راهنمایی مشتریان برای لذت بردن از این روح به بهترین وجه مهارت دارند. راکیجا تمام آن چیزی نیست که بلگراد دنبال آن می رود: غذا، به ویژه با هجوم سرآشپزهای جوان خلاق در سال های اخیر، از بهترین ها در این کشور است.غذاهای مورد علاقه صربستانی مانند pljeskavica (پته های گوشتی تند) که با آجوار (فلفل قرمز شیرین و طعم بادمجان) سرو می شود را از دست ندهید.

در مسیرهای برفی پارک ملی تارا پیاده روی کنید یا سوار شوید

به گزارش سرویس بین الملل گردشگر آنلاین، کی گفته تو زمستان نمی تونی پیاده روی کنی؟ در پارک ملی تارا، جایی که رودخانه‌های زمرد و دره‌های شیب‌دار به وسعت ۲۲۰ کیلومتر مربع امتداد دارند، شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌گردی پشت‌سرزمینی برخی از بهترین راهپیمایی‌های زمستانی در اروپا را ایجاد می‌کند. با پیمایش در جنگل‌های پر پیچ و خم و پوشیده از برف، از آبشارهای یخ‌زده، دریاچه‌های فیروزه‌ای و دهکده‌های سنتی که خورش‌های گوشتی و دونات‌های شیرین پر از آلو می‌فروشند می‌گذرید. از Sjenic، مرتفع‌ترین نقطه پارک، مناظر خیره‌کننده دریاچه Perucac و دره Derventa را تضمین می‌کنید، اما دیدن خرس قهوه‌ای کمیاب صربستان به شانس بیشتری نیاز دارد. برای سوارکاران مشتاق، چندین مرکز سوارکاری وجود دارد که در کوه‌های تارا، سوارکاری هدایت‌شده با اسب را انجام می‌دهند.

در کوپائونیک به دامنه ها بروید

گردشگری صربستان - کریسمس در صربستان

گردشگری صربستان – کریسمس در صربستان

از نوامبر تا می، بزرگترین پیست اسکی صربستان ۷۰ کیلومتر از دامنه های جنگلی آبی، قرمز و سیاه را ارائه می دهد. کوپائونیک که در قله ۲۰۱۷ متری محافظت شده پانچیچ در صربستان مرکزی قرار دارد، تا حد زیادی برای اسکی بازان مبتدی و متوسط ​​طراحی شده است، اما فرصت های خارج از پیست و مقدار زیادی پودر تازه نیز سوارکاران حرفه ای را جذب می کند. کلبه‌های کوهستانی چوبی در اینجا شراب دم‌شده صربی را با سطل سرو می‌کنند، در حالی که منوی رستوران‌ها بر روی بشقاب‌های گوشت کبابی و خورش‌های ماهی تند تمرکز دارد. مانند زندگی شبانه بلگراد، صحنه اسکی اسکی Kopaonik تماماً در مورد تکنو است و مهمانی های هیجان انگیز تا اواخر شب ادامه دارد. بهترین قسمت؟ با ۲۰۰ روز آفتاب ثبت شده در سال، کوپائونیک با آفتابی ترین پیست اسکی در اروپا در آنجا قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.