به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، محمود طغرایی در خصوص قنات قدیمی و کانال یافت شده در مسیر حفاری تونل قطار شهری مشهد اظهار کرد: با توجه به موضوع کشف قنات قدیمی در مسیر حفاری تونل قطار شهری متاسفانه مسیر بازدید از منطقه به دلیل ریزش تونل مسدود بود و در حال حاضر بررسی منطقه میسر نشد.
وی اضافه کرد: قرار است چاهی توسط گروه مشغول به کار در تونل حفر شود تا از طریق آن برای بررسی به منطقه مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.
طغرایی تصریح کرد: به هیچ عنوان مشخص نیست که ادعاهای مطرح شده در خصوص کشف اثر شهر تاریخی زیرزمینی صحت پیدا میکند و اینکه این منطقه با اصالت همراه خواهد بود یا خیر. تا منطقه بررسی نشود نمیتوان پاسخ قطعی برای این مورد داشت و پس از بررسی در روزهای آینده نتایج دقیق بازدید اعلام خواهد شد.
ناصر نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد، در صفحه توییتر خود از کشف یک کانال زیرزمینی در حفاری خط سه قطار شهری خبر داده و مدعی شده است که محیط در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته تا ارزش تاریخی سازه و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.
مترو گونهای سامانهٔ ترابری همگانی با گنجایش بالا است که بیشتر در منطقههای شهری ایجاد شدهاست. برخلاف اتوبوس یا تراموا، مترو گونهای سامانهٔ ریلی برقی است که در مسیرهای ویژهاش کار میکند و عابران پیاده یا هیچ وسیلهٔ نقلیهٔ دیگری به این مسیر دسترسی ندارند و بیشتر در تونلها یا ریلهای مرتفع غیر همسطح حرکت میکند.
سرعت رسیدن به مقصد، بهخصوص در مسیرهایی پرترافیک کلانشهرها همیشه دغدغه شهروندان بوده است. مترو یکی از وسایل حملونقل عمومی است که بسیاری از افراد، استفاده از آن را به دیگر وسایل نقلیه ترجیح میدهند. مشهد هم یکی از کلان شهرهایی است که مسافران و زائران زیادی را پذیراست.
منبع: شهرداری مشهد